دلیل اصلی ورود خودرو به بورس، ایجاد شفافیت و قیمت عادلانه است / مجلس خواهان معرفی 2 وزیر جدید از تفکیک وزارت صمت است

نماینده مردم یزد در خانه ملت با بیان اینکه هر چیزی که در بورس ارایه شود می تواند تعادلی را در جامعه ایجاد کند، گفت: ورود خودرو یا هر کالای دیگر به بورس بایستی به گونه ای باشد که عرضه و تقاضا ترازی داشته باشد. اگر در بازار تقاضا زیاد و عرضه کم باشد این کالا نمی‌تواند در بورس جایگاه مناسبی پیدا کند.

محمد صالح جوکار، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس کالا بدون شک مزایای متعددی به همراه دارد اما با ورود خودرو به بورس، انحصار رخ می دهد چون میزان تقاضا در حال حاضر بیش از عرضه است.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل اصلی ورود خودرو به بورس، ایجاد شفافیت و قیمت عادلانه برای متقاضیان است و در نهایت شرایط باید به گونه ای رقم بخورد که به نفع مصرف کننده خودرو تمام شود.

جوکار در خصوص واردات خودرو نیز گفت: ورود خودروهای داخلی به بورس و عرضه همزمان خودروهای وارداتی حسن ختامی است که تعیین می کند کیفیت محصولات داخلی به چه میزان است و تقاضای مصرف کننده در هرکدام از آنها کیفیت مطلوب را تعیین می کند.

 

محمد صالح جوکار


نماینده مردم یزد در بحث ضرورت تفکیک وزارت صمت نیز متذکر شد: این تفکیک موضوعی است که مجلس و دولت روی آن اعمال نظر دارند و نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که با تغییر ساختار فعلی وزارت صمت بخشی از وزارتخانه از آن جدا و وزارتخانه جدیدی تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: در اینجا برخی از کارشناسان حوزه دولت نظرشان بر این است که نیازی نیست وزیر جدیدی برای وزارت صنعت و معدن داشته باشیم بلکه وزیر جدیدی در حوزه تجارت و بازرگانی به مجلس شورای اسلامی معرفی شود کافی است. اما مجلس معتقد است چون ساختار تغییر می کند قطعاً وزیر جدیدی نیز برای وزارتخانه صنعت و معدن باید به مجلس معرفی شود.

جوکار با اشاره به اینکه موضوع تفکیک وزارت صمت نیز مانند وزارت تعاون و رفاه اجتماعی زمان تعیین تکلیفش رو به اتمام است، گفت: در شرایط فعلی مجلس معتقد است اگر دو وزارتخانه از وزارت صمت ایجاد شود هر دو وزیر باید از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود و اگر قرار است تفکیکی در وزارت صمت انجام شود دولت باید هر چه سریع تر وزرای مربوطه را معرفی کند.

یادآور می شود: عرضه خودرو در بورس طرحی است که توسط نمایندگان مجلس پیشنهاد شد و قرار است تمامی خودروهای تولید داخل با تیراژ بیش از پنج هزار دستگاه را شامل شود. همچنین خودروهای وارداتی که در ۱۲ ماه بیش از ۵۰۰ دستگاه از آن‌ها وارد کشور شده نیز قرار است در بورس کالا به فروش رسد.

عرضه خودرو در بورس کالا در راستای ساماندهی بازار صورت خواهد پذیرفت و انتظار می‌رود با این کار تنها بهای درج شده بر روی تابلوی بورس مورد اتکا قرار گیرد و دیگر خبری از نرخ بازار و نرخ درب کارخانه خودروها نباشد./

 

 

کد خبر 138946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha