با تفکیک وزارت صمت مخالفیم / رییس مجلس اضافه بر آیین نامه مجلس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد

ما با تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مخالفیم اما دلیل آن ضعف شدیدی است که در مدیریت این اتفاق وجود دارد و جدا از بارِ مالی که تبعات بسیاری خواهد داشت.

حجت الاسلام حسین میرزایی، درگفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، و درپاسخ به اینکه زمانِ دوماهه ای که مجلس به دولت در خصوص اصلاحات و تفکیک وزارت صمت داده بود به اتمام رسیده و آیا استیضاح وزیر پابرجاست یا خیر؟، بیان کرد: دوماه پیش آقای قالیباف درروزاستیضاح وزیر صمت گفت دوماه به دولت فرصت می دهیم که تفکیک وزارتخانه انجام شود . اما بعد مشخص شد که با توافق رییس جمهور و رییس مجلس این فرصت داده شده است.


وی ادامه داد : مجلس اداره نیست که رییس آن همه کاره باشد، اگر در مجلس قرار شد اتفاقی بیفتد باید به رای گذاشته شود و تمام نمایندگان به موردی رای دهند یا خیر. ما در مجلس نماینده و نماینده تر نداریم. رییس مجلس هم اضافه بر آیین نامه مجلس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. رییس مجلس مساوی با کل مجلس نیست. ایشان یک نفر است و مجلس هم وزارتخانه نیست.


نماینده مردم اصفهان افزود: ما با تفکیک وزارتخانه مخالفیم اما دلیل آن ضعف شدیدی است که درمدیریت این اتفاق وجود دارد و جدا از بارِمالی که تبعات بسیاری خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه وزارتخانه سنگینی مانند وزارت صمت با تغییر دایمی ستون خیمه اش که وزیر باشد، شیرازه اش از هم پاشیده خواهد شد، گفت: در صورتی که تفکیک وزارت صمت صورت بگیرد بارمالی این تغییر عظیم را هم دولت باید بپذیرد. البته با تفکیک، نه تنها از حجم مشکلات این وزارتخانه کاسته نمی‌شود بلکه بنظر می‌رسد در طولانی مدت افزایش نیز می یابد.

این نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه وزارت صمت در دولت پیشین نیز دچار همین تنش ها بود که سبب تغییر در وزرای آن شد، گفت: زنجیره ای از مدیریت تولید تا بازار که مدیریت فروش نیز داشته باشد سبب می شود این کار منسجم تر و یکپارچه تر اتفاق بیفتد. و بر عکس اگر هر تکه را یک نفر اداره کند تنظیم کردنشان باهم دردسر دارد. این مصداق وزارتخانه ای است که تصمیم بر تفکیک آن دارند.

موضوع تفکیک وزارت صمت زمانی جدی و وارد مرجله اجرا شد که درروز طرح استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس، محمد باقر قالیباف به نمایندگان تعهد داد اگر استیضاح را تعویق بیاندازند ، پس از دو ماه ، دولت دو وزیر برای وزارتخانه های صمت و بازرگانی معرفی خواهد کرد. پس از مدتی معلوم شد ، این تاکتیک قالیباف درپی درخواست رئیسی به اجرا درآمده است. پس از دو ماه، معاون پارلمانی رئیسی خبر داد که دولت، نه دو وزیر بلکه فقط یک وزیر برای وزارت بازرگانی معرفی می کند و فاطمی امین همچنان سکاندار وزارت صمت باقی می ماند!

 

کد خبر 139034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha