راین رپچر؛ پیکاپ جدید خودروسازان راین + مشخصات فنی پیکاپ راین رپچر

شرکت راین قصد دارد تا بزودی پیکاپ جدیدی از برند هوآزی را رونمایی کرده و خود را صاحب نماینده در کلاس خودروهای پیکاپ در ایران کند. این پیکاپ چینی قرار است تا با نام راین رپچر پا به جاده‌های ایران بگذارد. خودروسازان راین قصد دارد تا این خودرو را با قیمتی رقابتی نسبت به دیگر رقبای خود به بازار عرضه کرده و سهم فروش قابل قبولی را از آن خود کند.

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برند هوآزی یک برند نستا تازه تاسیس چینی بوده که فعالیت خود را از سال 1992 با تولید خودروهای کار و تجاری و قطعات خودرو آغاز کرد. در کنار تولید این محصولات، کاوایی اقدام به تولید چند خودرو نیز کرد که از جمله آنها می‌توان به پیکاپ K150 GT اشاره کرد. پیکاپی که محصول بعدی خودروسازان راین در ایران است.

گروه خودروسازی راین یکی از شرکت‌های خوشنام داخلی است که سابقه خوبی در تولید و مونتاژ خودروهای با کیفیت از جمله هیوندای ورنا و هیوندای آوانته دارد. همچنین این خودروساز محصولات دیگری از شرکت‌های چینی مانند گریت وال وولکس C30 را در سابقه تولیدات خود دارد. خودروسازان راین چند سالی به علت مشکلات مختلف در بازار ایران حضور نداشت تا اینکه سرانجام در سال 1400 یا راین R3 که یک خودروی هاچ بک بود مجددا به بازار بازگشت. حال پس از معرفی راین R3 این شرکت قصد دارد تا رپچر را هم به جمع مدعیان پیکاپ‌های بازار ایران اضافه کند.

 

طراحی ظاهری راین رپچر

با نگاه به این خودروی پیکاپ کاملا متوجه شباهت بی چون و چرای آن به فورد F150 نسل‌های قبل خواهید شد. طی سالیان سال آسیایی ها و خصوصا مردم خاورمیانه روی خوشی به خودروهای عضلانی آمریکایی نشان داده و تبدیل به طرفداران پروپاقرص این خودروها شده‌اند. به همین خاطر خودروسازان چینی نیز دست به کار شده و اغلب محصولات خود را ابتدا با کپی از این خودروها آغاز کردند. شاید انتخاب نام رپچر توسط خودروسازان راین نیز بخاطر تداعی شدن نام رپتور در ذهن مخاطب بوده باشد.

در نمای جلو راین رپچر چراغ‌های اصلی با خطوط شکسته به صورت چند ضلعی و بسیار بزرگ طراحی شده است. جلوپنجره نیز به صورت مستطیلی و کشیده درصد زیادی از نمای جلوی را در بر گرفته و همچنین با خطوط افقی کرومی نیز تزئین شده است. بر روی سپر جلو هم چراغ‌های مه‌شکن به همراه یک دیفیوزر مشکی – کرومی تعبیه شده که ظاهر رپچر را اسپرت‌تر کرده است.

راین رپچر؛ پیکاپ جدید خودروسازان راین + مشخصات فنی پیکاپ راین رپچر



در نمای کناری پیکاپ راین اولین موردی که به چشم می‌خورد گلگیرهای بسیار بزرگ و بیرون زده از بدنه بوده که ظاهری عضلانی و جثور را به این پیکاپ داده است. مورد بعدی مربوط به طراحی و ظاهر آینه‌های جانبی بوده که بیشتر شبیه به خودروهای آمریکایی است و اندازه بزرگی دارند. همچنین رکاب‌ها هم از نوع فلزی و پهن هستند. یکی دیگر از نکات مثبت این پیکاپ فاصله بین دو محور آن بوده که به سبب اندازه مناسب آن فضای بار نیز نسبت به بیشتر رقبا قابل قبول و جادار است.

در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌هایی یک تکه و عمودی به سبک دیگر پیکاپ‌ها هستیم که گرافیک داخلی زیبایی دارند. درب قسمت بار هم طراحی نسبتا ساده‌ای دارد که یک فلاپ بزرگ و سرتاسری مشکی رنگ بر روی آن قرار گرفته و نام کمپانی اصلی یعنی هوآزی روی آن حک شده است. همچنین سپر عقب تنها میزبان محل نصب پلاک و سنسورهای دنده عقب است.

طراحی کابین

با ورود به کابین راین رپچر شاهد یک طراحی نسبتا ساده هستیم. این داشبورد نسبت به رقبای دیگرش کمی ساده و قدیمی به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه راین اعلام کرده پیکاپش در رده پیکاپ‌های اقتصادی قرار دارد آن‌را تنها می‌توان با زامیاد کارون مقایسه کرد که در این صورت قطعا بهتر از نماینده زامیاد است. در داشبورد میانی ابتدا یک نمایشگر دیجیتالی جهت نمایش ساعت و دمای هوا قرار کرفته و زیر آن نیز سیستم مالتی مدیا به همراه یک نمایشگر نسبتا بزرگ قرار دارد.

دو طرف سیستم مالتی مدیا نیز دریچه‌های تهویه مطبوع به صورت عمودی طراحی شده‌اند. بخش پنل سیستم تهویه مطبوع هم به صورت سه دکمه چرخان بدون نمایشگر در انتهای داشبورد جا خوش کرده‌اند.

VHDK V]V



صفحه کیلومتر شمار به صورت تمام آنالوگ به هنراه یک کامپیوتر سفری کوچک طراحی شده و غربیلک فرمان نیز طراحی 4 شاخه و نسبتا ساده‌ای دارد. یکی از نکات قابل توجه داشبورد استفاده از قطعات دکوراتیو چوبی است که داشبورد را سادگی بیش از حد نجات داده است. فضای کابین در هر دو ردیف کاملا جا دار و قابل قبول ارزیابی می‌شود.

مشخصات فنی راین رپچر

نماینده راین در بازار پیکاپ‌ها مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توروبوشارژ بوده که توانایی تولید 175 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت نیز از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به صورت پیش فرض به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از نظر ابعاد پیکاپ راین دارای طول 556، عرض آن 189 و ارتفاعش 176 سانتی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 3 و نیم متر و طول فضای بار هم 180 سانتی متر است. وزن مدل‌های مختلف این پیکاپ نیز بین 1880 تا 2150 کیلوگرم اعلام شده است.

راین رپجر



امکانات رفاهی و ایمنی راین رپچر

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی می‌توان پیکاپ راین رپچر را در سطح متوسط رو به بالا قرار داد. این پیکاپ به امکاناتی نظیر دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، چراغ روشنایی در روز، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شیشه بالابرهای برقی، آینه های برقی گرمکن دار، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع و پوشش ضد خش محفظه بار تجهیز شده است.

 

زمان عرضه و قیمت


هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه این پیکاپ توسط خودروسازان راین اعلام نشده و همچنین قیمت آن نیز مشخص نیست. اما با توجه به سیاست‌های شرکت راین نسبت به عرضه محصولات خود به احتمال زیاد این شرکت لقب ارزان‌ترین پیکاپ دو دیفرانسیل کشور را به رپچر داده و آن‌را نسبت به رقبای هم کلاسش با قیمتی پپایین‌تر به بازار عرضه خواهد کرد.
 

کد خبر 140669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha