تب فروش ایکس22 در بازار سرد خودرو کشور بالا رفت

پرشین خودرو: خودرویی که از چند ماه گذشته با سر و صدای زیاد، با حضور در محافل جوان پسند و برگزاری مراسم های هیجان انگیز، جای خود را در دل جوانان باز کرد، رکورد فروش شرکت مدیران خودرو را تنها ظرف 2هفته از آغاز پیش فروش شکست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، MVMX22 هنوز نیامده غوغا به پا کرد. جدیدترین محصول مدیران خودرو که هم اکنون عنوان موفق ترین محصول این شرکت را یدک می کشد با عملکرد فروش فوق العاده ای که از خود نشان داد، موجب شد رقبا نگاهی دقیق تر به آن داشته باشند و این محصول را در زمره خودروهای ثابت قدم تا چند سال آینده به حساب بیاورند.
در حالی که بازار خرید و فروش خودرو مدتی است در خواب زمستانی فرو رفته و فعالان حاضر در این صنعت از سرد شدن بازار داد و ستد و خرید مشتریان گلایه می کنند، تب خرید MVMX22 نشان داد که مشتریان همچنان معیار هایی برای خرید دارند که در صورت یافتن آنها در یک محصول فرایند خرید خود را تکمیل می کنند. معیارهایی نه چندان ساده که متاسفانه محصولات کمی هستند که آنها را در خود جای دهند.
جدیدترین محصولات مدیران خودرو در روزهای پایانی دی ماه سال جاری در شرایطی به بازار معرفی شد که در کمتر از چند ماه پیش در 4 کشور دیگر بطور همزمان معرفی و عرضه آن صورت گرفته بود.

 


بنابراین مشتریان ایرانی محصولی را در اختیار دارند که در بازارهای جهانی نیز بعنوان یک محصول جدید در حال فروش است. این از آن نظر مورد اهمیت است که پیش از بازار ایران محصولاتی را در اختیار داشت که نوبرانه آن سالها پیش در اختیار کشور های همسایه بود، حتی هم اکنون نیز شاهد ورود محصولاتی از این طیف هستیم به گونه ای که مشتری ایرانی محصول را خریداری می کند که در مقایسه با بازار جهانی دیگر جدید محسوب نمی شود و نسل جدید آن در قالب عناوینی چون مدل سال یا فیس لیفت جدید در بازارهای جهانی در حال عرضه در چند کشور مختلف قرار گرقته است.
اما این بار شرکت مدیران خودرو این فاصله را به حداقل رسانده و جدیدترین محصول خود را همزمان با معرفی جهانی در اختیار ایرانیان گذاشته است.
فروش تعداد قابل توجهی از این خودرو طی تنها دو هفته از رونمایی رسمی و اعلام قیمت این خودرو، نمایش سیاست گذاری درست شرکت مدیران خودرو در بازار فعلی است.
درک نیاز بازار امروز و معرفی یک خودرو کراس اوور به بازار نشان میدهد این شرکت انعطاف خوبی برای تطبیق سیاست های خود در راستای معرفی محصولات جدید نسبت به سلیقه بازار دارد.
در حال حاضر یک چهارم خودروهای به فروش رفته در دنیا را کراس اوور ها تشکیل می دهند. این در حالی است که این سگمنت از خودرو در مقایسه با سایر سگمنت ها از تنوع کمتری برخوردار است و محدودیت به چند مدل نه چندان دلچسب با توجه به جامعه هدف مشتریان این دسته خودرویی می شود.
جامعه هدف این سگمنت خودروها را عموما جوانان یا افرادی با سبک زندگی جوان پسند تشکیل می دهند. حال آنکه ظاهر یکی از مهمترین شاخص هایی است که این دسته از افراد به آن توجه می کنند.
به جرات می توان گفت یکی از مهمترین مزیت های رقابتی که شرکت مدیران خودرو سالیان گذشته در خود تقویت کرده است مطالعه و تحقیق روی سلیقه مشتریان و ارائه خودورهایی با بهترین طراحی ها بوده است. کافیست سری به یکی از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو یا غرفه این شرکت در نمایشگاه های خودرویی بزنید. در یک قضاوت کلی باید گفت MVMX22 از نظر ظاهری نسبت به مدل های هم رده خود برتری هایی دارد که احتمالا از اولین مواردی بوده است که این تعداد از خریداران را به سمت این خودرو سوق داده است.
اما گذشته از ظاهر جذاب عضو قد بلند تازه وارد خانواده مدیران خودرو، تست و بررسی های فنی این خودرو همه نمره قبولی به این خودرو دادند. رکوردهایی این چنین در فروش خودروهای داخلی کاملا نشانگر این موضوع هست که حتی در بازار سرد، همچنان کیفیت حرف اول را میزند. کیفی تر شدن محصولات و نزدیک شدن کیفیت تولید آنها به استانداردهای جهانی به مشتریان این اطمینان را خواهد داد که از خرید خود پشیمان نخواهند شد.
یکی از شاخص های کیفی این خودرو که شاید در تبلیغات و خبرهای مربوط به آن کمتر اشاره شده بود، برخورداری این مدل از سطحی بالاتر از استاندارد آلایندگی یورو 5(EuroV) است که با نیم نگاهی به این موضوع که در این روزهای غبار گرفته کلان شهر ها یکی از دغدغه های اصلی عموم مشتریان و افراد جامعه می باشد، می توان به تعمیم، کیفیت کلی این مدل را در ظرف قضاوت قرار داد. استفاده از تجربیات قطعه سازان بزرگ و بنام دنیا در تهیه اجزا مختلف این محصول از نقاط قوت این محصول است.
شرکت مدیران خودرو به خوبی سلیقه مشتریان هدف خود را شناسایی کرد و مدل X22 را براساس این نیازها در ایران تولید کرد. عرضه سقف دو رنگ برای این محصول که جلوه ای منحصر به فرد و اسپرت به آن بخشیده و آن را از دیگر رقبایش متمایز کرده است و همینطور در امتداد آن استفاده از رنگ های شارپ و جذاب برای این خودرو نیز هویت خاصی به آن داده است.
استفاده از مانیتور لمسی 8 اینچی که علاوه بر سیستم صوتی قابل کنترل سیستم تهویه، موبایل مپینگ و اتصال به بلوتوث را نیز دارد به رانندگان این امکان را می دهد تا تسلط بیشتری به کنترل سیستم های داخل خودرو داشته باشند. تمامی این موارد در اتاقی زیبا با طراحی دو رنگ مشکی و نارنجی قرار دارد که حس جوانی و هیجان را برای سرنشینان زنده می کند.

 


وجود آپشن های کاربردی مختلف اعم از کروز کنترل ، سیستم کنترل پیمایش سفر، سانروف، تریم داخلی اسپرت ، صندلی های چرمی دو رنگ و همچنین بهره گیری از طیف وسیعی از قابلیت های فنی و ایمنی در این خودرو باعث شده تا به یکی از انتخاب های اصلی مشتریان مبدل شود.
در کنار تمامی موارد مرتبط به خود محصول فعالیت های بازاریابی برای معرفی خودرو در بازار را نمی توان نادیده گرفت. با توجه به اینکه حتی مدت زیادی از رونمایی این خودرو در زادگاهش نمی گذرد، در مدت کوتاهی که از این زمزمه های ورود این مدل به بازار ایران میگذرد، فعالیت های زیادی برای معرفی این محصول در بازار صورت گرفت تا مشتریان با اطلاعات بیشتری اقدام به تصمیم گیری کنند.
در نتیجه، حضور MVMX22 به عنوان موفق ترین محصول شرکت مدیران خودرو در بازار به بالاترین رکورد فروش ، حاصل برنامه ریزی هماهنگ بین چند تیم از تولید گرفته تا فروش است که محصولی مناسب را به دست مصرف کننده می رسانند.
این اندوخته را شرکت مدیران خودرو مدیون تجربه ای است که در طی چند سال گذشته از معرفی محصولات دیگر خود به بازار داشته است. چیزی که مشخص است این شرکت هر محصول را موفق تر از محصول قبلی معرفی کرده است و ثمره همه آنها را پس از MVMX33S در عملکرد فروش شگفت انگیز MVMX22 در بازار شاهد هستیم.

کد خبر 67807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha