کد خبر 75334
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

پرشین خودرو: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بااشاره به اینکه باغ کتاب با ۴۰۰ هزار عنوان کتاب،سرانه مطالعه را افزایش می دهد،گفت:باغ کتاب تهران نیمه اول تیرافتتاح می شود.

به گزارش«پرشین خودرو»، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بااشاره به اینکه باغ کتاب با ۴۰۰ هزار عنوان کتاب،سرانه مطالعه را افزایش می دهد،گفت:باغ کتاب تهران نیمه اول تیرافتتاح می شود.

 

 محمود صلاحی  با اشاره به اینکه کودکان در باغ کتاب در محیطی مفرح به همراه خانواده خرید می کنند و این عاملی برای افزایش سرانه مطالعه می شود، اظهار داشت: باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین فروشگاه کشور از نیمه اول تیر افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: سال ها پیش مقام معظم رهبری فرمودند در اراضی عباس آباد نباید ساخت و ساز اداری و شخصی انجام شود. اینجا بهترین مکان در تهران به لحاظ مرکزیت، اراضی، ارتفاعات و دسترسی است و باید به فضای فرهنگی و سبز تبدیل شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: در فضاهای فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، خانه شعر، سراسر نمای مقاومت و پلانتاریوم را به عنوان فضاهای فرهنگی داریم، اما مهمترین مجموعه فرهنگی اراضی عباس آباد باغ کتاب است.

صلاحی با اشاره به اینکه باغ کتاب ۶۵ هزار متر مربع زیر بنا دارد، تصریح کرد: باغ کتاب بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور است که بزرگترین گالری هنری با هزار و ۷۰۰ مترمربع، بزرگترین فروشگاه کتاب کشور با ۱۴ هزار متر مربع، بزرگترین مرکز علم کشور با ۱۲ هزار متر مربع در آن قرار دارد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب در این باغ چیدمان شده است.  

وی با اشاره به اینکه در دنیا نظیر باغ کتاب وجود ندارد، بیان کرد: نمایشگاه بین المللی سئول در یک سالن ۱۰ هزار متری برگزار می شود. در صورتی که باغ کتاب علاوه بر فضای مسقف ۶۵ هزار متر مربعی، فضای آزاد وسیعی دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: این باغ مهمترین و بزرگترین باغ کتاب ایران و شاید منطقه است. این باغ در چند سال گذشته با همت شهرداری تهران، دکتر قالیباف و با همکاری شورای سوم و چهارم در دست احداث قرار گرفته است.

صلاحی با اشاره به اینکه راه اندازی باغ کتاب به طور حتم در افزایش سرانه مطالعه موثر است، افزود: علاوه بر شهروندان استان تهران به طور حتم بازدید کننده گان داخلی و خارجی هم خواهیم داشت. هر یک از فروشگاه های کتاب که در کشور راه اندازی می شوند در افزایش سرانه مطالعه تاثیر دارد چه برسد به اینکه بزرگترین فروشگاه کتاب کشور افتتاح شود.

وی ادامه داد: تنوع کتاب ها در باغ کتاب بسیار زیاد است و وقتی مخاطب با این حجم از کتاب مواجه می شود به طور حتم چند کتاب خریداری می کند. هدف ما این است که خانواده در کنار خرید کتاب بتوانند ساعت ها تفریح کند. وقتی بچه ها در کنار پدر و مادر بتوانند در یک محیط تفریحی کتاب بخرند، همیشه خاطره خوبی دارند و خاطره اجبار مطالعه کتاب های درسی از ذهن شان می رود. چون آموزش و پرورش ما به گونه است که در مطالعه برای دانش آموز اجبار ایجاد می کند و این عاملی برای فاصله گرفتن از مطالعه است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به سخن امام علی(ع) که می فرمایند:" اگر کسی یک حرف به من یاد دهد من را تمام عمربنده خودش کرده است"، عنوان کرد: هر کتاب یک باغ است، هر برگ یک درخت و هر سطر یک برگ است و آن یک برگ به طور حتم از بهترین گل هاست و هر مطلب برای ما آموزنده و موثر است. 

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 75334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha