مرگ راننده تسلا مدل X بعد از تصادف در حالت رانندگی خودکار + تصاویر

پرشین خودرو: بعد از تصادف مرگبار ولوو XC90 در پروژه خودران اوبر، حالا خودروی شاسی بلند تسلا مدل X هم در حالت رانندگی خودکار اتوپایلوت تصادف کرد و منجر به مرگ راننده شد.

به گزارش پرشین خودرو، هفته‌های گذشته و هنگامی که شرکت "اوبر" در حال آزمایش سیستم‌های رانندگی خودکار خود بر روی ولوو XC90 بود، با یک دوچرخه سوار برخورد کرده و منجر به مرگ وی شد تا به این نتیجه برسیم که هنوز سیستم‌های ایمنی صنعت خودروسازی به حد کمال خود نرسیده‌اند تا هدایت یک اتومبیل را به طور کامل برعهده آنان بگذاریم. حال در این بین شرکت خودروسازی تسلا نیز به صورت عملی، از سیستم رانندگی نیمه خودکار "اتوپایلوت" در محصولات خود استفاده می‌کند که اخیرا با وجود فعال بودن این سیستم بر روی یک دستگاه شاسی بلند تسلا مدل X، موفق به تشخیص موانع جاده نشده و با موانع بتنی وسط جاده برخورد می‌کند که نتیجه آن کشته شدن راننده 38 ساله تسلا مدل X بوده است.
طبق ادعای منابع خبری، راننده تسلا مدل X فردی 38 ساله با نام "والتر وانگ" بوده است که در واقع یکی از مهندسان کمپانی "اپل" در کالیفرنیا به شمار می‌آید، اما در هفته گذشته و هنگام تردد در اتوبان 101 کالیفرنیا، با وجود اینکه سیستم رانندگی نیمه مستقل "اتوپایلوت" خودرو فعال بوده است با موانع بتنی وسط جاده برخورد شدید کرده و منجر به مرگ این راننده 38 ساله می‌شود، هرچند ناگفته نماند که پس از برخورد اتومبیل به موانع بتنی وسط جاده، خودروی شاسی بلند تسلا مدل X آتش می‌گیرد و یا حتی به دیگر اتومبیل‌های شریک در این حادثه آسیب وارد می‌کند. هرچند این تصادف اولین حادثه مرگبار تسلا برای سرنشینان خود نبوده است.
در خصوص این حادثه شرکت خودروسازی تسلا تایید می‌کند که هنگام برخورد اتومبیل به موانع بتنی وسط جاده، سیستم رانندگی نیمه مستقل "اتوپایلوت" فعال بوده است، اما مشخص به تشخیص مانع نشده و برخورد صورت گرفته است. هرچند حدود 5 ثانیه قبل از برخورد هشدارهای لازم به راننده اعلام شده است تا هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد، اما آقای "والتر وانگ" به هشدارها توجهی نکرده و نتیجه آن برخورد با موانع بتنی و کشته شدن وی بوده است.
 

کد خبر 93278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha