کد خبر 96577
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
تصادف تسلا مدل 3 در حالت رانندگی خودکار!

پرشین خودرو: بعد از تصادف مرگبار خودروی شاسی بلند تسلا مدل X در حالت رانندگی خودکار اتوپایلوت، حال خودروی تسلا مدل 3 به چنین شرایطی دچار شده است.

به گزارش پرشین خودرو، ماه‌های گذشته و هنگامی که شرکت "اوبر" در حال آزمایش سیستم‌های رانندگی خودکار خود بر روی ولوو XC90 بود، با یک دوچرخه سوار برخورد کرده و منجر به مرگ وی شد تا به این نتیجه برسیم که هنوز سیستم‌های ایمنی صنعت خودروسازی به حد کمال خود نرسیده‌اند تا هدایت یک اتومبیل را به طور کامل برعهده آنان بگذاریم. علاوه بر این، شرکت خودروسازی تسلا به صورت عملی از سیستم رانندگی نیمه خودکار "اتوپایلوت" در محصولات خود استفاده می‌کند که اخیرا با وجود فعال بودن این سیستم بر روی یک دستگاه شاسی بلند تسلا مدل X، موفق به تشخیص موانع جاده نشده و با موانع بتنی وسط جاده برخورد می‌کند که نتیجه آن کشته شدن راننده 38 ساله تسلا مدل X بوده است. اما حالا در موردی دیگر، یک دستگاه خودروی جدید "تسلا مدل 3" و درست زمانی که سیستم رانندگی خودکار "اتوپایلوت" فعال بوده است، دچار حادثه شده و خسارت بسیار زیادی می‌بیند که می‌توانید جزییات آن را در تصاویر شاهد باشید. هرچند این تصادف اولین حادثه ثبت شده برای تسلا مدل 3 خواهد بود.

 



به گفته منابع خبری، راننده تسلا مدل 3 با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه E65 شهر "فلورینا" واقع در کشور "یونان" در حال حرکت بوده است، اما اتومبیل بدون دلیل به اطراف کشیده شده و باعث می‌شود تا اتومبیل با موانع بتنی جاده برخورد کرده و خسارت بسیار زیادی ببیند، این درحالیست که راننده تایید می‌کند هنگام رانندگی در بزرگراه، سیستم رانندگی خودکار اتوپایلوت فعال بوده است و موفق به تشخیص موانع و جلوگیری از حادثه نشده است. هرچند در حال حاضر مجوز استفاده از سیستم‌های رانندگی خودکار تنها در ایالات متحده آمریکا و کانادا وجود دارد و کشورهای اروپایی استفاده از این سیستم را ممنوع اعلام کرده‌اند، حداقل تا زمانی که ایمنی استفاده از آنان تضمین شده باشد.

 



این موضوع از طریق یک نامه به شرکت خودروسازی تسلا گزارش داده می‌شود، اما مثل همیشه شرکت خودروسازی "تسلا" اعلام می‌کند که ویژگی "اتوپایلوت" یک سیستم رانندگی کاملا خودکار نیست و لازم است که هنگام فعال بودن این سیستم آمادگی لازم وجود داشته باشد و دست‌های راننده همواره بر روی غربیلک فرمان باشد تا در مواقع ضروری هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد.

 

کد خبر 96577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha