باید قرارداد رنو و ایدرو با واگذاری بن رو قطعی شود

پرشین خودرو: باید تلاش شود ضمن اینکه همکاری رنو با ایران خودرو و سایپا حفظ می شود بلکه موضوع واگذاری بن رو در جریان قرارداد رنو و ایدرو عملی شود تا این همکاری مستحکم تر شود.

رئیس انجمن تخصصی همگن قطعه سازی کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به سخنان مدیرعامل رنو در خصوص ادامه همکاری با ایران، اظهار داشت : امیدواریم که اظهارات مدیرعامل رنو در خصوص ماندن در ایران عملی شود و رنو تولید در ایران را در صورت اعمال تحریم های جدید و فشار امریکا ادامه دهد.

محمدرضا نجفی منش تاکید کرد: مدیرعامل رنو اعلام کرده در صورتی که همانند تحریم های گذشته ناگزیر شوند که تولید در ایران را کاهش دهند باز هم در ایران به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی تلاش رنو برای حفظ حضور و فعالیت در ایران را حرکت بسیار خوب این شرکت در وضع کنونی دانست و تصریح کرد: دولت و مسئولان سیاست های خارجی در شرایط کنونی باید برای خنثی سازی اقدام آمریکا بیش از همه تلاش کنند چرا که تنها راهکار اصلی و موثر در موقعیت فعلی حرکت در این مسیر است.

به گفته نجفی منش، اعمال تحریم های جدید به هیچ عنوان به نفع کشور نیست و بیش از همه به ضرر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور خواهد بود.

وی همچنین با توجه به منافع نیسان و میتسوبیشی از بازار آمریکا و تاثیر تصمیم احتمالی شرکای رنو بر وضعیت فعالیت این شرکت در ایران اظهار داشت : هر چند این احتمال می رود که آمریکا، رنو را از ناحیه دو شریکش یعنی نیسان و میتسوبیشی تحت فشار قرار دهد و مانع از فعالیت این برند فرانسوی در ایران شوند اما باید تلاش شود ضمن اینکه همکاری رنو با ایران خودرو و سایپا حفظ می شود بلکه موضوع واگذاری بن رو در جریان قرارداد رنو و ایدرو عملی شود تا این همکاری مستحکم تر شود.

 

قرارداد رنو، ایدرو، بن رو


رئیس انجمن تخصصی همگن قطعه سازی کشور در ادامه در خصوص همکاری انجمن قطعه سازان فرانسوی با قطعه سازی ایران ، گفت : انجمن قطعه سازان فرانسه طی نامه ای به انجمن همگن قطعه سازی کشور اعلام کرده که همکاری خود را ادامه خواهد داد البته این به معنای ادامه همکاری تمامی شرکتهای قطعه سازی فرانسوی با ایران نیست .


پیشنهادهایی برای حفظ تولید قطعه سازان در جریان قطع همکاری با شرکای خارجی/ دپوی مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان در مدت زمان باقی تا اعمال تحریم های جدید


نجفی منش خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد که این ارتباط قطع نشود و اما در صورت قطع همکاری برنامه های مشخصی داشته باشیم که در این زمینه پیشنهاد مشخص انجمن این است که تا 15 مرداد که زمان اعمال تحریم های جدید صنعت خودرو است نسبت به تامین مواد اولیه ای که ممکن است در شرایط جدید قطعه سازان را با مشکل مواجه کند تلاش شده و به میزان نیاز دپو شود .


داخلی سازی و افزایش صادرات راهکاری برای ادامه مسیر پیش رو


وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد می شود علاوه بر تامین مواد اولیه در این مدت، نسبت به داخلی سازی آنها و کاهش نیاز ارزی تلاش بیشتری صورت گرفته و در نهایت باید با افزایش صادرات و تهاتر آنها به مسیر پیش رو ادامه داد.

کد خبر 97408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha