کامیون شک موتو با مجوز ADR در غرفه آرین دیزل (+عکس)

آرین دیزل در روزهای گذشته با کامیون شک موتو که مجوز ADR را کسب کرده است در نمایشگاه مرتبط با خودروهای کار و تجاری حاضر شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آرین دیزل که کامیون باری شک موتو و کشنده شک موتو را در سبد محصولات خود دارد در ماه‌های گذشته موفق به اخذ مجوز ADR برای این محصولات شده است.

با دریافت این مجوز برای کامیون شک موتو، آرین دیزل در نمایشگاهی مرتبط با صنعت نفت حضور یافت تا به بازاریابی محصولات شک موتو بپردازد.

تصاویری از حضور کامیون شک موتو در نمایشگاه نفت را در گالری ذیل ببینید:

کامیون باری و کشنده شک موتو دو محصولی بود که آرین دیزل در این نمایشگاه به نمایش درآورد.

مجوز ADR چیست؟

با توجه به استانداردهای GGVS آلمان و ADR اروپا، تمامی خودروها و وسایل نقلیه موتوری که برای حمل کالاهای قابل اشتعال و خطرناک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، می‌بایست مجهز به مدار الکتریکی مستقل از سیم‌کشی خودرو، شامل واحد کنترل الکترونیکی (ECU) و فرمان دهنده، اتصالات، سوکت‌ها و سیم‌کشی خاص و سوئیچ‌های اضطراری جهت قطع جریان برق خودرو مابین باطری و دینام باشند.

این سیستم از طریق نصب کلید برق ضد انفجار که از داخل و خارج کابین راننده عمل می‌نماید، قابلیت قطع جریان الکتریکی و جمع‌آوری کامل الکتریسیته ساکن موجود در سیستم برق خودرو را داشته و ایمنی کامل تجهیزات را در مواقع خطر فراهم می‌نماید.

استاندارد ADR هر چند در بیشتر خودروهای تجاری اروپایی وجود دارد اما برخی از خودروهای چینی در ایران از این استاندارد برخوردار نیستند. پشتیبانی از استاندارد ADR به مالک کشنده اجازه حمل مواد سوختی را می‌دهد.

کشنده‌هایی که از استاندارد ADR پشتیبانی می‌کنند باید از سیستم برقی محافظت شده و ویژه برخوردار باشند که در محصولات شک موتو وجود دارد.

سیستم قطع برق الکتریکی از داخل و بیرون کشنده یکی از دیگر از الزامات کشنده‌هایی است که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

استاندارد ADR الزامات فنی بسیاری دارد که در بیش از ۵۰ صفحه و از ۷۰ سال پیش تا کنون، مورد توافق گرفته است و هر ساله نیز به فراخور پیشرفت تکنولوژی با تغییرات جدید مواجه می‌شود که در این مقاله جای پرداختن به آن نیست.

مهمترین تاکیدهای استاندارد ADR بر روی طراحی و جانمایی سیستم برق و الکتریکی خودرو است تا از بروز هرگونه خطر اشتعال مواد سوختی جلوگیری کند.

کد خبر 145119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha