کد خبر 101700
۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
آسمان ایران امن است

پرشین خودرو: مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر عدم عبور هواپیماها از آسمان ایران گفت: نوتامی که ظرف روزهای اخیر توسط رسانه‌های خارجی منتشر و بزرگنمایی شده است مربوطه به سال ۲۰۱۷ بوده و سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا نیز تاکنون در خصوص تمدید آن اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با تاكید بر اینكه رسانه ها موضوع را جدی نگیرند، گفت: تعامل حداكثری بین بخش‌های لشكری و كشوری در خصوص عبور ایمن پرواز هواپیماهای كشورهای متعاهد از آسمان ایران غیرقابل انكار است و این نوتام و اطلاعیه صرفا یك توصیه داخلی بوده و این چنین اطلاعیه‌های هوانوردی برای فضای دیگر كشورها نیز توسط آمریكا صادر شده است.

 

هواپیمایی

 

وی افزود: انتخاب عبور از آسمان كشورها، تابع چند فاكتور از جمله كاهش آلایندگی زیست محیطی جهت مصرف سوخت كمتر و دیگری صرفه و صلاح اقتصادی و امن بودن و سرویس‌دهی كه موجب جلب رضایت پروازهای عبوری است و ایران جامع همه این خصوصیات است.

جعفرزاده تصریح كرد: موضوع ناامنی و بزرگنمایی رسانه‌های غربی عملا خدشه‌ای به باور پروازهای عبوری و استفاده كنندگان از فضای ایران نخواهد داشت و بهتر است رسانه‌های خارجی التهاب آفرینی نكنند و رسانه‌های داخلی نیز موضوع را جدی نگیرند.

کد خبر 101700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha