پیگیری 2 طرح نوسازی و تخصیص سوخت خودروها در وزارت کشور

پرشین خودرو: با ممنوعیت واردات خودرو، نه تنها نوسازی خودروهای سبک بلکه روند نوسازی ناوگان سنگین و نیمه سنگین و وانت بارها نیز با مشکلاتی مواجه شده که به طور طبع طرح وزارت کشور هم بعید است در سال جاری عملی شود اما با طرح مجلس امید می رود تا حدودی طرح نوسازی اجرایی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به طرح وزارت کشور برای نوسازی 45 هزار دستگاه وانت بار در سال 97 گفت: بر اساس این طرح که همراه با جایگزینی است وزارت کشور در نظر دارد با ارائه تسهیلاتی، 45 هزار وانت بار فرسوده را از رده خارج و جایگزین کند.


تاثیر طرح مجلس در اجرای برنامه نوسازی وزارت کشور

مهدی نیکدار افزود: البته با ممنوعیت واردات خودرو ، نوسازی نه تنها خودروهای سبک بلکه روند نوسازی ناوگان سنگین و نیمه سنگین و وانت بارها نیز با مشکلاتی مواجه شده است که به طور طبع این طرح وزارت کشور هم بعید است در سال جاری عملی شود اما با طرح مجلس امید می رود تا حدودی اجرایی شود.

وی با توجه به بررسی طرح الزام خودروسازان به تخصیص 25 درصد از تولیدات به حوزه اسقاط در مجلس ، تاکید کرد : مجلس برای حل این مشکل نوسازی ها طرح دو فوریتی راابتدا ارائه کرد که به تصویب نمایندگان نرسید و حال طرح یک فوریتی را برای الزام خودروسازان به اسقاط ارائه کرده که با موافقت کمیسیون ها در حال ارجاع به صحت علنی برای تایید نمایندگان است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اساره به اینکه هم اکنون گواهی اسقاط به دلیل ممنوعیت واردات ارزشی ندارد ، تصریح کرد : در حال حاصر در مراکز اسقاط نیز با توجه به اینکه وارداتی صورت گواهی اسقاط ارزشی ندارد که برای خرید آن هزینه کنند ضمن اینکه در شرایط کنونی چنانچه متقاضیانی هم مراجعه می کنند در صورتی که قیمت خودرو فرسوده مطابق با ارزش لاشه وارزش گواهی به آنها پرداخت نشود تمایلی به اسقاط نخواهند داشت و به همین جهت موضوع اسقاط دچار بلاتکلیفی شده است.


سوخت ناوگان باری درون شهری نیز بر اساس پیمایش تخصیص داده می شود / تکمیل طرح شناسایی ناوگان باری درون شهری برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش


نیکدار در ادامه همچنین به طرحی دیگر وزارت کشور در خصوص تخصیص سوخت به ناوگان باری درون شهری بر اساس پیمایش اشاره کرد و گفت : وزارت کشور نزدیک به 2 ماه است که طرح شناسایی ناوگان باری درون شهری را برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دیتا سنتری در این زمینه از سوی وزارت کشور ایجاد و فعالان این حوزه در این دیتا سنتر ثبت نام کردند که پس از شناسایی صاحبان خودروها هم اکنون ساز و کار آن به منظور بررسی صورت وضعیت و کارکرد مطابق برون شهری در حال تکمیل است تا این افراد نیز بر اساس پیمایش سوخت دریافت کنند.

کد خبر 104001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha