آزمایش موفقیت آمیز کامیون های خودران ولوو

پرشین خودرو: ولوو تراک اولین ناوگان کامیون های خودران خود را با موفقیت مورد آزمایش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال ها است که شرکت های بزرگ خودروسازی و قدرتمند در زمینه فناوری های پیشرفته صنعت خودروسازی همچون تسلا و یا کمپانی "Otto" به دنبال طراحی و راه اندازی کامیون های خودکار هستند و در این زمینه کمپانی "Otto" اولین کامیون نیمه اتوماتیک خود را در سال 2016 میلادی و برای 120 مایل در بزرگراه و به همراه 50 هزار قوطی نوشابه مورد آزمایش قرار داده است و این شرکت همچنان در حال توسعه و پیشرفت برنامه خود است. اما در این بین شرکت های مذکور تنها فعالان توسعه سیستم های رانندگی خودکار برای وسایل نقلیه سنگین وزن نیستند و بخش سنگین وزن کمپانی خودروسازی ولوو هم یک برنامه ریزی بزرگ برای طراحی و راه اندازی کامیون های خودران انجام داده است و اخیرا موفق به آزمایش آنان در معادن سنگ آهک شده است.

 



به طور دقیق تر می توان گفت که بخش سنگین وزن کمپانی خودروسازی ولوو، در روزهای گذشته موفق به آزمایش صحیح 6 دستگاه کامیون ولوو FH16 در معادن استخراج سنگ آهک در کشور نروژ شده است که تمامی آنان مجهز به سیستم رانندگی خودکار بوده و در تمامی مدت آزمایش بدون دخالت راننده موفق به انجام فعالیت خود شده‌اند تا حالا کمپانی "ولوو تراک" به سطح جدیدی از تکنولوژی در صنعت بزرگ خودروسازی بویژه وسایل نقلیه سنگین وزن دست پیدا کند.

در این آزمایش یک راننده و یک سرنشین ایمنی در داخل کابین هر یک از کامیون ها نشسته اند تا در مواقع ضروری و در صورت وجود اختلال در عملکرد سیستم هدایت کامیون را برعهده بگیرند و عملکرد آن را زیر نظر داشته باشند، اما کامیون ها کاملا مستقل عمل کرده و موفق می شود ماموریت خود را حتی در داخل تونل به خوبی انجام دهند و در پایان به سایت سنگ شکن وارد شده و محموله خود را طبق برنامه ریزی در داخل دستگاه سنگ شکن خالی کنند تا یک موفقیت بزرگ در دنیای واقعی برای ولوو تراک باشد.

 



هدف شرکت "ولوو تراک" این است که مشتریان ولوو از انعطاف پذیری و کارایی بیشتری در محصولات ولوو برخوردار باشند. با استفاده از این تکنولوژی جدید، این شرکت راه حل های متنوعی در افزایش بهره وری به مشتریان خود ارائه می دهد تا حتی در زمان استراحت بتوانند به کامیون خود اعتماد داشته و کارهای آنان را انجام دهد، هرچند این تکنولوژی به حد کمال خود نرسیده و هنوز راه زیادی دارد تا به تکامل رسیده و به طور گسترده از آن استفاده شود.

کد خبر 106760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha