اعتبار مجوز امداد خودروها به پایان رسید اما دستورالعمل جدید نرسید!

پرشین خودرو: حدود یک سال از اصلاح مصوبه فعالیت شرکتهای امداد خودرویی و تدوین و ارائه ضوابط و دستورالعمل های آن به وزارت صنعت می گذرد و همچنان این دستورالعمل بر روی میز وزیر صنعت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تاخیر وزارت صنعت در ارائه این مصوبه در حالی همچنان ادامه دارد که باابلاغ این دستورالعمل و اجرای آن توسط وزارت صنعت ضمن نظارت و شناسایی شرکتهای امدادی فاقد مجوز، از تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتهای امداد خودروی متفرقه جلوگیری می شود.

فعالیت شرکتهای امداد خودرویی متفرقه هر ساله با اغاز تعطیلات بهاری و موج سفرهای تابستانی رونق بیشتری می گیرد در حالی که فقدان نظارت بر فعالیت این قبیل شرکت ها موجب گسترش فعالیت شرکتهای امدادی غیر مجاز و سوء استفاده برخی شرکتها در فروش کارت های امدادی جعلی می شود.

اوایل سال 97 بود که دولت برای کنترل و ساماندهی شرکتهای امداد خودرویی، نظارت بر این شرکتها را به وزارت صنعت و معدن واگذار کرد بر این اساس با اصلاحیه ماده 31 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی دولت، وظیفه صدور مجوز و ساماندهی فعالیت تمام شرکت‌های امداد خودرویی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

 



حال با گذشت حدود یک سال از اصلاح این مصوبه و با وجود تدوین و ارائه ضوابط و دستورالعمل های آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان این مصوبه بر روی میز وزیر صمت قرار دارد موضوعی که با تسریع وزیر صنعت در ابلاغ آن در آستانه موج سفرهای تابستانی می تواند از گسترش مشکلات این حوزه و فعالیت شرکتهای غیر مجاز امداد خودرویی جلوگیری کرده و مانع از تخلفات شرکتهای متفرقه در جاده ها گردید.

در همین راستا دبیر انجمن شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با اشاره تدوین آیین نامه فعالیت امداد خودروها عنوان کرد: دستورالعمل و ضوابط فعالیت امداد خودروها ماه ها است که تدوین و به وزارت صمت ارائه شده است و با وجود تایید این دستورالعمل توسط مسئولان مربوطه، همچنان منتظر ابلاغ از سوی وزیر صنعت هستیم.

 



عباسعلی غیاثی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت: در صورتی که مصوبه فعالیت شرکتهای امداد خودرویی ابلاغ شود شرکتهای امداد خودرویی و مردم از سردرگمی و بلاتکلیفی در این بخش رهایی خواهند یافت.

وی همچنین با توجه به انجام برخی اصلاحات در آیین نامه مذکور توسط اداره حقوقی وزارت صمت گفت: با وجود اصلاحات صورت گرفته متاسفانه ابلاغ دستورالعمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی طولانی شده و امید است با توجه به پایان اعتبار مجوز فعالیت بسیاری از شرکتهای امداد خودرویی وزیر در ابلاغ آن تسریع نماید تا ضمن رفع بلاتکلیفی و تمدید مجوز فعالیت شرکتهای امداد خودرویی، نظارت و ساماندهی بر فعالیت شرکتهای امداد خودرویی افزایش یابد.

دبیر انجمن شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در پایان تصریح کرد: بی تردید ابلاغ این دستورالعمل و اجرای آن توسط وزارت صنعت موجب نظارت بر فعالیت امداد خودروهای قانونی و شناسایی شرکتهای امدادی فاقد مجوز خواهد شد.

کد خبر 114333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha