مشکل ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها هنوز ادامه دارد

پرشین خودرو: عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هنوز در گمرکات مشکل ترخیص مواد اولیه کارخانه ها وجود دارد و برای رفع این مشکلات باید برنامه های مدون و عملی تدوین و البته اجرا شود.

به گزارش پرشین خودرو، علی نقیب امروز به مناسبت در پیش بودن ۱۰ تیر روز صنعت، افزود: هرچند قوانین مختلفی از جمله برنامه چشم انداز ۲۰ ساله در کشور وجود دارد اما تاکنون حمایت کافی از این برنامه‌ها انجام نگرفته و به همین دلیل به طور کامل تحقق نیافته است.

وی اظهار داشت: قوانین زیادی در بخش صنعت وجود دارد، اما وقتی به صورت کامل و درست اجرا نشود نمی‌توان انتظاری در رفع مشکلات این بخش داشت.

 

ترخیص مواد اولیه


نقیب تاکید کرد: وضع قوانین به خودی خود نمی‌تواند مشکلی را رفع کند بلکه شکل اجرای درست و دقیق آن می‌تواند نتایج مورد نظر قانونگذاران را محقق کند. باید فرهنگ اجرای قوانین در جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در این صورت برنامه‌ها و چشم اندازها مفید و مثمرثمر خواهند بود.


این عضو نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سایر مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و ادامه داد: مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست، بلکه تغییر مداوم قوانین از مشکلات دیگر این بخش است.

نقیب به صدور بخشنامه‌ها در این بخش پرداخت و گفت: یکی از مشکلات بخش صنعت صدور بخشنامه‌های خلق الساعه است، در حالی که اگر برنامه مدون وجود داشته باشد نیازی به صدور آنها نیست.

وی افزود: تدوین الگو و برنامه مدون، راه رفع مشکلات بخش صنعت کشور است، در حالی که نباید اجرای دقیق این برنامه‌ها هیچ وقت فراموش شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 114559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha