کدام خودروها بیشترین و کمترین استهلاک را بعد از گذشت 5 سال دارند؟ + جدول

امروز در پرشین خودرو به بررسی بیشترین و کمترین میزان استهلاک در محصولاتی خواهیم پرداخت که حدود 5 سال از عمر آنان در بازار می گذرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همانند خرید خانه، خرید اتومبیل جدید هم یک سرمایه گذاری طولانی مدت به شمار می آید و همچنین یکی از بزرگ ترین هزینه های صرف شده در طول عمر یک نفر خواهد بود، حال این سرمایه گذاری زمانی بهترین نتیجه را خواهد داد که شما یک انتخاب درست و معقول داشته باشید و بدانید که ارزش خودروی شما بعد از گذشت چند سال به شدت افت نخواهد کرد. حال امروز در پرشین خودرو به بررسی کمترین و بیشترین استهلاک موجود در صنعت خودروسازی خواهیم پرداخت که به مشتریان کمک می کند تا محصولی را انتخاب کنند که بعد از گذشت 5 سال کمترین افت قیمت و همچنین خرابی را براثر استهلاک داشته باشد.

 

جدول



این مطالعه توسط وبسایت خرید و فروش اتومبیل "iSeeCars" انجام شده است و داده های بیش از 7.7 میلیون وسیله نقلیه مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد تا بیشترین و کمترین استهلاک را در طول 5 سال نشان دهد و اینکه ارزش یک اتومبیل بعد از گذشت 5 سال استفاده چقدر می تواند ریزش داشته باشد.

 

جدول



باتوجه به محبوبیت خودروهای پیکاپ و شاسی بلن ها، این موضوع بسیار تعجب آور خواهد بود که وسایل نقلیه مذکور دارای استهلاک بسیار کمی هستند و در لیست می توان شاهد نسل قبل "جیپ رانگلر" و همچنین نسخه آنلیمید آن در صدر جدول کمترین استهلاک بود که بعد از 5 سال استفاده تنها 30 درصد یا 31.5 درصد از ارزش خود را از دست می دهند و بعد از آن می توان شاهد 3 محصول تویوتا، پورشه 911، هوندا ریجلاین، 2 محصول نیسان و همچنین خودروی سوبارو ایمپرزا WRX به عنوان خودروهای کم استهلاک بود که جزییات بیشتر آنان در جدول زیر آمده است.

در نقطه مقابل کم استهلاک ترین خودروها، به لیست بیشترین استهلاک بعد از گذشت 5 سال استفاده خواهیم رسید که در این لیست خودروی مازراتی کواتروپرته با 72.2 درصد بیشترین میزان استهلاک را به خود اختصاص داده است و با اختلاف بسیار کمی از آن می توان شاهد خودروی "بی ام و سری 7" در جایگاه دوم و همچنین خودروی "نیسان لیف" در جایگاه سوم بود. هرچند محصولات "بی ام و" در نقاط مختلف این لیست دیده می شود، درحالی که اثری از محصولات رقبای همیشگی این خودروساز آلمانی همچون آئودی و مرسدس بنز در این لیست دیده نمی شود.

کد خبر 117757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha