در صورت عدم تامین نیاز همچنان گزینه ما واردات ون است / تولید ون پایه گاز سوز در حرف مشکلی را حل نمی کند

پرشین خودرو: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: همچنان بر روی حرف خودمان هستیم و در صورتی که تولیدکنندگان داخلی نتوانند به طور عملی نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش « ون » را فراهم کنند به طور قطع یکی از گزینه های ما واردات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چندی پیش مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به وجود ۱۳ هزار ون فرسوده در کشور اعلام کرد در صورتی که تولیدکننده داخلی توانایی تولید ون به صورت واقعی را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، در غیر این صورت به جزء استفاده از ظرفیت واردات راهکار دیگری نداریم که به دنیال طرح این موضوع و اعلام نیاز در این بخش، مدیر عامل ایران خودرو در مراسم امضاء قرارداد نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده از تولید آزمایشی ون پایه گازسوز در این شرکت و امکان تامین نیاز در این بخش خبر داد در حالیکه به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تاکنون با وجود تولید نمونه آزمایشی، ون پایه گاز سوز به مرحله تجاری نرسیده است و در صورت عدم تامین در این بخش ناگزیر به واردات خواهند بود.

در همین زمینه، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، عنوان کرد: این موضوع که خودروسازان در تولید و تامین ون پایه گاز سوز اعلام کنند مشکلی نداریم در حرف مساله ای را حل نمی کند و زمانی مشکل حل می شود که بر اساس قول و وعده، تعهدات شرکتهای خودروسازی عملیاتی شود.

مرتضی ضامنی اظهار داشت: پس از اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در مراسم تفاهم نامه نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و اعلام تولید نمونه آزمایشی ون پایه گازسوز، جلسات متعددی با مدیرعامل ایران خودرو برگزار و اعلام آمادگی کردیم در صورتی تولید ون های پایه گازسوز، اتحادیه تاکسیرانی شهری برای نوسازی در این حوزه نیاز به نیاز 13 هزار دستگاه پایه گاز سوز دارد در حالی که با وجود تولید آزمایشی این خودروها تاکنون ون پایه گاز سوز توسط ایران خودرو تجاری سازی نشده است و صرفا در حد نمونه بوده است.

وی تاکید کرد: اینکه پس از طی مراحل تست این خودرو استانداردهای لازم برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی را دریافت خواهد کرد یا نه، پرسشی است که همچنان با ابهام همراه بوده و پاسخ آن مشخص نیست.

 

تاکسی ون



این مقام مسئول در اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: البته اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از این اقدام ایران خودرو استقبال می کند و در صورتی که این ون بتواند به ناوگان حمل و نقل بپیوندد و استانداردهای لازم را اخذ کند کمک بسیاری به حفظ این نوع کاربری در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و حتی توسعه در این بخش خواهد بود.

ضامنی گفت: ون پایه گاز سوز تولیدی چه زمانی تاییدهای استاندارد را دریافت و تجاری شود نیز بستگی به همت دستگاههای مربوطه و مجموعه خودروسازی دارد.

وی ادامه داد: ما همچنان بر روی حرف خودمان هستیم و در صورتی که تولیدکنندگان داخلی نتوانند به طور عملی نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی را فراهم کنند به طور قطع یکی از گزینه های ما واردات خواهد بود.

ضامنی تاکید کرد: هر چند در صورتی که تولیدکنندگان داخلی بتوانند به نیاز در این بخش پاسخ دهد اولویت ما استفاده و خریداری تولیدات داخلی است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پایان با اشاره به گام اول ایران خودرو در تامین ناوگان مورد نیاز در بخش ون در کشور، خاطر نشان کرد: در صورتی که این ون ها هر چه سریعتر تولید و وارد این چرخه شوند مطمئنا بهترین راهکار در مسیر حمایت از تولیدات داخلی و رفع نیاز در ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد بود.

کد خبر 118652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha