50 درصد خدمات لوکس در ناوگان تاکسیرانی تهران فراهم شد

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با توجه به ورود 500 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی تهران گفت: امروز با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی 370دستگاه اپتیما، 60 سمند پایه گازسوز و 70 دستگاه پژو دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی تهران افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علیرضا قنادان، با بیان این مطلب در مراسم رونمایی از از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: این امکان وجود دارد که این ظرفیت در بخش تاکسیرانی تا 3000 دستگاه نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هر ساله در نیمه دوم سال موضوع آلایندگی هوا از مسائل جدی شهر تهران است و ما همواره زمانی که با مشکل مواجه می شویم سراغ راهکارها و حل این مشکلات می رویم.

قنادان با توجه به تردد 27 هزار تاکسی فرسوده در تهران اظهار داشت: وجود این تعداد تاکسی فرسوده با عمر بالای 10 سال به طور قطع در شان مردم و رانندگان زحمتکش تاکسیرانی نیست و باید تمرکز لازم برای نوسازی در این بخش صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه با اشاره به جنبه های مختلف ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی عنوان کرد: بخشی از ضرورت نوسازی در این بخش کاهش آلایندگی و مسائل زیست محیطی است اما به طور قطع بخش مهمی از این موضوع مبلمان شهری است که مسلما کلاس ناوگان حمل و نقل عمومی نقش مهمی هویت و زیر ساخت های شهری دارد.

تردد 27 هزار تاکسی فرسوده با عمر بالای 10 سال در تهران

قنادان همچنین با توجه به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران، افزود: در حال حاضر بخش مهمی از 27 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران مربوط به تاکسی های شخص مالک است که مسلما نوسازی آنها مستلزم سرمایه گذاری و حمایت دولت است.

وی تصریح کرد: در طول ماههای گذشته سرمایه گذاری زیادی در این بخش صورت گرفته از جمله اختصاص تسهیلات 50 میلیون تومانی و حمایت های صندوق کارآفرینی امید که آغاز حرکتی در جهت نوسازی در این بخش است و با این اقدامات از بن بستی که در این حوزه وجود داشت ، خارج شدیم.

 

علیرضا قنادان



وی در ادامه با اشاره به جهت گیری اخیر و متفاوت ایران خودرو در جریان نوسازی ناوگان تاکسیرانی یاد آور شد: اهتمام و تلاش مدیرعامل ایران در خصوی نوسازی ناوگان تاکسیرانی جای تشکر دارد این در حالی است که شرکتهای خودروسازدر ماههای اخیر با چالش های زیادی مواجه هستند.

این مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی تهران جنبه متفاوت مراسم رونمایی ناوگان جدید تاکسیرانی را حصور رسمی شرکتهای خودرو مالک دانست و گفت: امروز با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی 370 دستگاه اپتیما، 60 سمند پایه گازسوز و همچنین 70 دستگاه پژو دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی تهران افزوده می شود.

قنادان افزود: ورود این تاکسی ها 500 فرصت شغلی ایجاد می کند که تا 3000 فرصت شغلی قابل افزایش است.


وی بر اساس ارزیابی ها 3 تا 5 درصد ظرفیت خدمات تاکسیرانی را برای خدمات لوکس عنوان کرد و اظهار داشت: این 2 تا 5 درصد حدود 2 تا 4 هزار دستگاه خودرو را شامل می شود که تاکنون 800 دستگاه خودرو در کلاس A وارد شده و امروز با ورود این 400 دستگاه خودرو در کلاس A ظرفیت ناوگان تاکسیرانی دراین بخش حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت اما همچنان ظرفیت زیادی در این بخش وجود دارد.

اعلام آمادگی پاکرو تاکسی جهت نوسازی 1000 دستگاه تاکسی فرسوده در کشور

در ادامه این مراسم قائم مقام شرکت پاکرو تاکسی گفت: این شرکت درابتدا و راستای شعار هوای پاک اقدام به واردات خودروهای هیبریدی کرد اما پس از بررسی امکانات داخل وضرورت استفاده از خودروهای پایه گاز سوز با مشارکت در این زمینه اقدام به خریداری 61 دستگاه سمند پایه گاز سوز کرد.

کریمی افزود: در حال حاضر این آمادگی در شرکت پاکرو تاکسی وجود دارد که در زمینه واردات خودرو اقدام کند و از مسئولان در خواست می شود که اجازه دهند که مردم ما از تکنولوژی و سیستم پیشرفته در این بخش استفاده کند و واردات خودرو در جهت تامین و بازسازی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: به هر میزان مجوز واردات داده شود از امکانات و تولیدات داخل نیز استفاده خواهیم کرد.

کریمی از آمادگی برای مشارکت در نوسازی 1000 دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی در راستای امکانات ماده 12 خبر داد و گفت: به طور قطع این اقدام گامی مهمی در جهت بهینه سازی مصرف سوخت و ایجاد هوای پاک خواهد بود.

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت پاکسیما با توجه به قرارداد تحویل 100 دستگاه خودرو ون با شرکت ایران خودرو دیزل گفت: امیدواریم این شرکت هر چه سریعتر به تعهد خود در این زمینه پاسخ دهد.

یوسف زاده افزود: انتظار می رود که خودروسازان در قرارداد های تحویل و نوسازی ناوگان، خودروهای باکیفیت ارائه کنند.

امکان عرضه 1000 دستگاه سانتافه و اپتیما به ناوگان تاکسیرانی

در ادامه این مراسم نیز مدیرعامل شرکت سرمایه گستر ارغوان از امکان تحویل 800 دستگاه اپتیما و 200 دستگاه سانتافه یورو 6 به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد.

نعمتی افزود: باید از خودروهای خارجی در ناوگان حمل و نقل استفاده شود تا سبدی از این خودروها در این حوزه از ناوگان را شاهد باشیم.

یادآور می شود که صبح امروز مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با حضور محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران و جمعی از مدیران شرکت خصوصی برگزار شد.

کد خبر 118616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha