عرضه کافی مواد اولیه و سیستم مچینگ راه اندازی شود

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اشاره به محدودیت های تامین مواد اولیه قطعه سازان خواستار راه اندازی سیستم مچینگ و عرضه کافی مواد اولیه به منظور کنترل قیمت مواد اولیه در ورودی به این صنعت شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد رضا نجفی منش، در نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان که با هدف بررسی مسائل روز صنعت قطعه سازی کشور برگزار شد، با اشاره به محدودیت های موجود در مسیر تامین مواد اولیه ساخت قطعات اظهار داشت: امروز تامین و توزیع مواد اولیه و از سویی قانون سال ۹۰ مجلس و عرضه مواد اولیه در بورس کالا مهمترین مشکل صنعت قطعه سازی است.

وی همچنین به افزایش قیمت نهاده های تولید برای ساخت قطعات اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و در نهایت قیمت پایه مواد اولیه از مشکلات جدی این صنعت است به طوری که این شرایط موجب شده تا ۷۰ درصد قیمت پایه در بورس رقابت می شود و عملا این وضع تامین مواد اولیه را با این نرخ ها دشوار کرده است.

 

گزارش تصویری نشست قطعه سازان همگن را اینجا ببینید

 

نجفی منش


نجفی منش با توجه به فروش فولاد، مس و آلومینیوم توسط تولیدکنندگان داخلی با نرخ دلار بازار آزاد، افزود: در این جریان قطعه سازان ناگزیر به خرید در بورس و پرداخت هزینه سه ماه پیش از تامین کالا شدند.

رئیس کمیته مواد اولیه انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اشاره به لزوم عرضه مستقیم و مچینگ گفت: راه اندازی سیستم مچینگ و عرضه مواد اولیه به میزان کافی مهمترین خواست قطعه سازان است تا بتوانیم در نهضت داخلی سازی و دستیابی به ۸۰ درصد داخلی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی موفقیت های خوبی را کسب نماییم.

نجفی منش در پایان با ابراز گلایه از فشارهای ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه به قطعه سازان و قرار گرفتن بین دو غول بزرگ شرکتهای تامین کننده مواد اولیه و خودروساز خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز صنعت قطعه سازی سپر بلای شرایط کنونی شده و تمام ترکش ها به سمت قطعه سازان است.

کد خبر 126573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha