کاهش تعهدات معوق با رشد کمی و کیفی محصولات سایپا

فرماندار تهران گفت: گروه خودروسازی سایپا در دو سال اخیر رشد بسیار خوبی از نظر كمی و كیفی داشته است و امیدوارم با ادامه این مسیر به موفقیت‌های خوبی در حوزه صادرات به كشورهای منطقه، صفر شدن تعهدات معوق و تولید خودروهای كیفی، برسد.

به گزارش پرشین خودرو، عیسی فرهادی در حاشیه بازدید از شركت قالب های بزرگ صنعتی سایپا درباره عملكرد یكساله گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: یكی از مجموعه هایی كه سال گذشته با سخت ترین شرایط تحریمی و شیوع ویروس كرونا فعالیت كرده و به دستاوردهای خوبی دست یافته، گروه خودروسازی سایپا است.

وی افزود: یكی از موضوعاتی كه طی دو سال اخیر از سوی مدیران سایپا دنبال شده، تكمیل و تحویل خودروهایی بود كه به خاطر تحریم امكان تجاری‌سازی را نداشتند، نكته دیگری كه به جهت افزایش كیفیت اتفاق افتاده، افزایش سطح كیفی خودروها بوده به گونه ای كه بر اساس آمار، میزان حوادثی كه منشا آن خودرو بوده باشد، كاهش یافته است.

فرماندار تهران با بیان اینكه ادامه رشد كیفی خودروهای داخلی ضرورت دارد، گفت: با روندی كه گروه خودروسازی سایپا در این مسیر پیش گرفته است به زودی این خودروساز در زمینه ارتقای كیفیت به دستاوردهای مناسبی، دست پیدا می‌كند.

وی با اشاره به تعهدات معوق سایپا خاطرنشان كرد: سایپا در حال تلاش است كه با سرعت بیشتری نسبت به تحویل خودروهای معوق خود اقدام كند، البته طی سال گذشته كارهای بزرگی در این حوزه صورت گرفته، از اینرو پیش بینی ما این است كه با ادامه روند سال های ۹۸ و ۹۹ مجموعه سایپا در سال جاری به تمام تعهدات خود عمل كند و خودروها را به متقاضیان تحویل دهد.

فرهادی با اشاره به این مطلب كه در سال های گذشته به دلیل تاخیر در تحویل خودرو و ... تجمعات متعددی جلوی شركت های خودروسازی صورت می گرفت اما اكنون این امر به شدت كاهش یافته است، تاكید كرد: نارضایتی و گلایه ها نسبت به محصولات سایپا كاهش یافته است و این امر در شش ماهه دوم سال گذشته مشهود بود.

فرماندار تهران گفت: اگر صنعت خودرو پیشرفت كند و اهداف توسعه ای محقق شود مجموعه سایپا می تواند صادرات خودرو به كشورهای منطقه را انجام دهد؛ سایپا توان صادرات خودرو به كشورهای همسایه را دارد؛ با تحقق چنین امری ضمن افزایش درآمد ارزی در بخش صادرات غیر نفتی، خودروهای تولید شده به روزتر خواهند شد.

وی درباره رفع موانع تولید و كارهای كه در این حوزه می توان انجام داد، خاطرنشان كرد: شیوع پیك چهارم ویروس كرونا باعث شد كه جلسات ستاد رفع موانع تولید در زمان تعیین شده برگزار نشود اما با هماهنگی های صورت گرفته به زودی جلسات برگزار و برای حل مشكلات تولید كنندگان تمهیدات مناسبی اتخاذ می شود.

فرهادی افزود: مشكلاتی كه واحدهای صنعتی در حوزه بانك ها، دستگاه های خدمات رسان و سایر موارد دارند با فوریت بررسی و حل خواهد شد تا واحدهای صنعتی با شرایط باثباتی ادامه فعالیت دهند.

کد خبر 131307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha