ساماندهی و بهینه سازی انبارهای خدمات پس از فروش آمیکو

مدیر خدمات پس از فروش آمیکو از ساماندهی و بهینه سازی انبارهای خدمات پس از فروش این شرکت خودروسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رضا گل‌ محمدی، با علام این خبر اظهار داشت: پروژه‌ «ساماندهی و بهینه ‌سازی انبارهای خدمات پس از فروش» به منظور ساماندهی در بخش توزیع قطعات یدکی محصولات آمیکو تعریف و اجرایی شد و بودجه ‌ای حدود پنج میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و انبار خدمات پس از فروش با قطعات تند مصرف تجهیز گردید.

وی ادامه داد: سیاست در نظر گرفته شده این بود که ۸۰ درصد از قطعات مصرفی و پرگردش در انبار مرکزی نگهداری و مابقی در دو انبار دیگر برای پشتیبانی نگهداری شود. با این روش مدیریت توزیع قطعات نیز تمرکز بیشتری پیدا کرد.

گل محمدی افزود: پروژه ساماندهی و بهینه ‌سازی انبارهای خدمات پس از فروش، در بهمن ‌ماه سال گذشته تعریف و از ابتدای فروردین‌ ماه سال جاری اجرای آن آغاز و تا 30 فروردین ماه امسال، ۵۰۰ قطعه پرگردش هدف به انبار مرکزی منتقل شد. و در روند ادامه کار قطعات پرگردش قرار گرفت.

 

انبارهای خدمات پس از فروش آمیکو


مدیر خدمات پس از فروش آمیکو متذکر شد: در حال حاضر بیش از یک هزار قلم قطعه در این انبار وجود دارد که شامل ۲۰۰ هزار عدد قطعه است. به این ترتیب حدود ۷۰ درصد از قطعات، از این انبار توزیع می‌شود که طبق برنامه این رقم باید به ۸۰ درصد برسد. این در شرایطی است که دستیابی به این ۱۰ درصد نیاز به برنامه ریزی دقیق و شناسایی مابقی قطعات دارد که فضای انبار مرکزی یکی از پارامترهای مهم آن است.

به گفته گل محمدی، در صورتی که در آینده نزدیک بتوانیم این ۱۰ درصد را شناسایی و انتقال دهیم امکان توزیع از انبار مرکزی تسریع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام آمیکو برای تامین قطعات، موضوع بسته‌ بندی است که در شرایط جدید در این حوزه نیز می‌توانیم قوی‌تر عمل کنیم، در واقع پروژه بسته ‌بندی لوازم یدکی نیز در برنامه‌های امسال گنجانده شده است.

یادآور می شود که گروه صنعتی آمیکو تجربه خوبی در خصوص توزیع قطعات یدکی دارد و یکی از اولین شرکت‌ هایی است که سیستم تحویل سریع تا درب نمایندگی را راه اندازی کرد بطوریکه آمیکو سه انبار دارد که در جلفا، تبریز و تهران واقع شده است.

کد خبر 133373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha