سانتافه ۲۰۲۴ توسط هیوندای رونمایی شد

سانتافه یکی از خودروهای پرطرفدار شرکت کره‌ای هیوندای است که در بیشتر نقاط دنیا، از بازارهای آسیایی گرفته تا آمریکای شمالی توانسته است در هر نسل خود به فروش قابل توجهی دست پیدا کند. اکنون هیوندای نسل پنجم آن را با مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرده است که نسبت به نسل‌های قبلی از نظر طراحی ظاهری کاملا متحول شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هیوندای سانتافه جزو مدل‌هایی از هیوندای است که طی مدت حضور بر روی خط تولید این شرکت کره‌ای توانست به فروش قابل توجهی دست یافته و طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا پیدا کند. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد و توانست بازار کشورهای آسیایی و آفریقایی را تحت تاثیر قرار دهد. این خودرو تاکنون طی ۵ نسل معرفی و به بازار عرضه شده که نسل آخر آن با مدل ۲۰۲۴ آماده ورود به جاده‌هاست. 

سانتافه

سانتافه در ایران نیز خودرویی بسیار محبوب و پرطرفدار است که نسل دوم و سوم آن به صورت رسمی وارد کشور شد. این خودروی جذاب به دلیل کیفیت مطلوب، امکانات رفاهی زیاد و البته طراحی چشم نواز توانست در ایران مانند بسیاری از نقاط جهان به فروش بالایی دست یابد. همچنین نسل اول این خودرو نیز در ایران به صورت محدود وجود دارد اما متاسفانه پس از نسل سوم به دلیل بسته بودن واردات خودرو و قوانین عجیب و غریب دست این خودروی جذاب از بازار ایران کوتاه ماند. 

سانتافه

اکنون هیوندای نسل جدید این خودرو را معرفی کرده که از نظر طراحی ظاهری کاملا نسبت به متحول شده و از خط جدید طراحی‌های هیوندای بهره می‌برد. خط طراحی که بیشتر به سمت خودروهای برقی این شرکت کره‌ای کشیده شده و حالا رفته رفته شاهد آن هستیم که خودروهای بنزینی هیوندای هم دارند شبیه به محصولات برقی آن می‌شوند. سانتافه ۲۰۲۴ پس از گمانه زنی‌های مختلف توسط هیوندای به صورت رسمی اخیرا معرفی و تصاویر آن منتشر شده است. 

سانتافه

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ همانطور که اشاره کردیم از نظر ظاهری کاملا طراحی متفاوتی نسبت به قبل پیدا کرده است. شکل و شمایل کلی این خودروی جدید مانند بسیاری از خودروهای شاسی بلند جدید بازار حالتی جعبه‌ای شکل و مکعبی دارد. در نمای جلو اولین موردی که به چشم می‌خورد نوع طراحی چراغ‌های اصلی است که حالا به هم پیوسته و به صورت حرف H طراحی شده‌اند. بر روی سپر نیز از المان‌های مستطیلی شکل زیاد استفاده شده و همین سبب شده تا در نمای جلوی خودرو تمامی اجزا در هماهنگی کامل باشند. 

سانتافه

در نمای کناری هیوندای سانتافه کاملا ظاهری مکعبی و جعبه‌ای شکل این خودرو واضح و مشخص است. در این قسمت شاهد هستیم که طراحان هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۴ از لندروور دیفندر الهام گرفته و نتیجه یک خودروی منحصر به فرد شده است. یکی از نکات مثبت این خودرو فاصله بین دو محور آن بوده که سبب شده تا فضای کابین جادار و بزرگ باشد. 

سانتافه

در نمای عقب سانتافه ۲۰۲۴ شاهد چراغ‌هایی هستیم که بر خلاف ترند روز دنیا به هم پیوسته نبوده و به صورت مستطیلی شکل طراحی شده‌اند. البته المان حرف H درون قاب چراغ قرار گرفته که قبل‌تر آن را در نمای جلوی خودرو دیده بودیم. همچنین به علت مکعبی بودن خودرو شیشه عقب بدون هیچ زاویه‌ای طراحی شده و سبب شده تا این خودرو بسیار شبیه به خودروهای استیشن شود. 

سانتافه

در بخش کابین نیز مانند طراحی بیرونی شاهد یک ظاهر مدرن هستیم که از خط طراحی جدید هیوندای بهره می‌برد. صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا با کلاستر خودرو به صورت یکپارچه تبدیل شده و همچنین کمی خمیده نیز است. پس از آن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده که به صورت یکپارچه تا انتهای داشبورد کشیده شده است. همچنین در قسمت آخر داشبورد میانی نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت تمام لمسی قرار گرفته است.

سانتافه

فرمان خودرو با اینکه به صورت D کات طراحی نشده و در دل خود یک غربیلک سه شاخه حجیم را قرار داده است. یکی از نکات مثبت داشبورد و کابین سانتافه جدید استفاده از فضاهای متعدد جهت قرار دادن اشیا مختلف است. همچنین فضای کابین بسیار بزرگ و جادار بوده و طبق تصاویر منتشر شده این خودرو قرار است به صورت ۷ نفره نیز عرضه شود. لازم به ذکر است که در نسخه‌های مختلف چینش صندلی‌ها و تعداد آنها نیز متغیر خواهد بود. 

سانتافه

در بخش فنی هنوز اطلاعات دقیقی از سانتافه جدید منتشر نشده اما این احتمال وجود دارد که نسخه اصلی این خودرو به پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژی که در نسل قبلی سانتافه نیز استفاده شده بود مجهز شود که توانایی تولید حدود ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین گیربکس این خودرو نیز احتمالا از نوع ۸ سرعته اتوماتیک از نوع دو کلاچه خواهد بود که نیرو را در صورت نیاز به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. لازم به ذکر است که قطعا سانتافه جدید نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید نیز خواهد داشت. 

سانتافه

سانتافه جدید از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودرویی پر آپشن است. با اینکه هنوز به صورت دقیق امکانات این خودرو جدید اعلام نشده اما از جمله امکانات قطعی این خودرو می‌توان به مولتی مدیا و کلاستر یکپارچه منحنی، دو عدد شارژر وایرلس، سیستم‌های پیشگیری از تصادف، سنسور نور و باران، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای و … اشاره کرد. همچنین هنوز قیمت این خودرو توسط هیوندای اعلام نشده اما به احتمال زیاد نسخه پایه این خودرو حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

کد خبر 143030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha