کد خبر 143084
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
واردات اتوبوس‌های دست‌دوم سند ناکارآمدی و رسوایی سیاست‌های دولت است

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران، مصوبه واردات 2000 دستگاه اتوبوس دست‌دوم را سندی بر ناکارآمدی و رسوایی سیاست‌های دولت دانست و گفت‌: مصوبه‌ای که به دنبال پیشنهاد دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی ابلاغ شد، سندی تاریخی بر اثبات ناکارآمدی دولت و شکست سیاست‌ها در زمینه تولید خودروهای تجاری است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بهمن عشقی که در نشست فعالان صنعتی، کارشناسان و اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی تهران سخن می‌گفت، افزود: صنعت خودرو ایران دچار یک نفرت عمومی است و تمام این نفرت ناشی از دخالت دولت در صنعت خودروسازی است.

وی در انتقاد به مصوبه واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال تاکید کرد: با وجود 7 هزار دستگاه ظرفیت اتوبوس‌سازی کشور اما نکته مهم این است که با الزامات و شرایط موجود، تولیدکننده امکان تولید چند دستگاه را دارد.

بهمن عشقی

عشقی افزود: باید استانداردهایی الزامی شود که تولید داخلی توان اجرا داشته باشد به عنوان مثال گازوئیل استاندارد نداریم اما به خودروساز الزام اجرای استاندارد یورو ۵ می‌شود.

دبیر کل اتاق تهران در ادامه با بیان اینکه ۳ سال است که دولت با واردات خودرو مردم را سرکار گذاشته است، تصریح کرد: البته من مخالف واردات نیستم بلکه معتقدم اگر ارز داریم باید واردات انجام شود اما دولت نمی‌تواند انتظار داشته باشد بر اساس مصوبه اخیر، واردات اتوبوس دست دوم با استاندارد زمان تولید انجام شود.

عشقی با تاکید بر اینکه باید نهضت مبارزه با مداخله دولت در صنعت خودرو برپا شود، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها هیچ هدفی جز اصلاح امور ندارم و به هیچ وجه داعیه‌دار حمایت از تولید هم نیستم بلکه بیشتر داعیه‌دار رهایی تولید هستم.

واردات اتوبوس‌های دست‌دوم سند ناکارآمدی و رسوایی سیاست‌های دولت است

رشد 150 درصدی کشنده‌ها در سال 1401

در ادامه این نشست، عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی و فروش ایستا موتور ارس، ضمن اشاره به برخی تلاش‌های موثر در صنعت خودرو تجاری گفت: رشد 150 درصدی تولید در حوزه کشنده در سال گذشته، حاصل تلاش‌های صورت گرفته در صنعت خودرو تجاری است.

وی توسعه حمل و نقل را نیاز کشور دانست و به منظور رفع مشکلات و موانع در این بخش خواستار ارتباط مستمر با رسانه‌ها و برگزاری نشست‌های بیشتر بین خودروسازان و اصحاب رسانه شد.

مصطفایی همچنین با توجه به مشکلات تجاری‌سازان افزود: امید است سرمایه‌گذاران در این حوزه به نقطه‌ای برای رهاسازی تولید نرسند و چنانچه مونتاژکار هستیم هم مونتاژکار خوبی باشیم.

واردات اتوبوس‌های دست‌دوم سند ناکارآمدی و رسوایی سیاست‌های دولت است

رسانه‌ها تنها امید صنعت کشور

همچنین، جلیل هاشمی مدیرعامل خودروسازی اسنا، رسانه‌ها را تنها امید صنعت کشور دانست و گفت: باید اجازه داد که رسانه، زبان بخش خصوصی باشد که هیچ رانتی ندارد.  

وی افزود: خودروسازان تجاری می‌توانند سرنوشت اقتصاد تجاری را رقم بزنند.

هاشمی همچنین از مسئولان کشور خواست اجازه دهند که صنعت خودرو به خصوص صنعت خودرو تجاری، اقتصاد کشور را نجات دهد.

کد خبر 143084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha