در سال ۱۴۰۳، خودرو اقتصادی بهمن وارد بازار می‌شود / پیکاپ جی9 سال آینده روانه بازار می شود!

مدیرعامل گروه بهمن از رونمایی از اتوبوس برقی این گروه تا پایان امسال و عرضه یک خودرو اقتصادی در سال آینده خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ با توقف تولید وانت کارا، محصول جدید کاپرا B و U جایگزین این خودرو می‌شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بیوک علیمرادلو، با اعلام این خبر، نابرابری در تخصیص ارز به خودروسازان را بخشی از چالش جدی این گروه اعلام کرد و با توجه به تاثیر مشکلات ارزی در تاخیر و تولید بخشی از محصولات این شرکت افزود: نیاز ارزی ما برای امسال حدود یک میلیارد دلار بود در حالی که تا کنون کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار آن تامین شده است.

وضعیت صنعت خودرو نتیجه یک تئوری غلط است

وی که در نشست خبری تشریح برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن در سال ۱۴۰۳ در اتواکسپو تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد: البته از تیرماه امسال به وزارت صمت تذکر دادیم که طی ۳ ماهه آخر سال تولید خودرو کاهش خواهد یافت اما گوش شنوایی نبود و امروز وضعیت صنعت خودرو نتیجه یک تئوری غلط است.

وی در همین ارتباط به تحویل برخی محصولات ثبت نامی در سامانه فروش یکپارچه خودرو اشاره و ادامه داد: اگر وزارت صمت بدون مشورت با ما تیراژ تولید را مشخص کرده ولی ارز لازم را برای تخصیص به تولید ندارد ما مقصر نیستیم.

مدیرعامل گروه بهمن در عین حال تبدیل ارز تخصیصی خودروسازان در بخش سواری را از ارز صادرات غیر به ارز نیمایی اتفاق خوبی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم طی ۳ ماهه اول سال آینده خودروها را به مشتریان تحویل دهیم.

تولید گروه بهمن در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

علیمرادلو با این وجود از هدف گذاری برای افزایش تولید در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: اگر چه در سال جاری به دلیل مشکلاتی که مهمترین آن تخصیص ارز بود نتوانستیم به اهداف خود در تولید خودرو دست پیدا کنیم با این وجود برای سال آینده افزایش تولید و توسعه در بخش محصولات سواری را هدف گذاری کردیم و در کنار توسعه محصولات فعلی، تحول آرامی را در برنامه‌ها خواهیم داشت و به سمت تولید محصولات الکتریکال و برقی می‌رویم.

بیوک علیمرادلو

وی همچنین از تولید و عرضه خودرو اقتصادی در گروه بهمن خبر داد و گفت: به‌زودی محصولی جدید و اقتصادی را در سگمنت C تولید و عرضه می‌کنیم که‌ می‌تواند بازار را رقابتی‌تر کرده و سبد محصولات بهمن را گسترده‌تر کند.

خودرو نتا یو هیبرید هم سال آینده می‌آید

وی در ادامه با توجه به رونمایی از محصول برقی نتا یو در نمایشگاه خودرو، اضافه کرد: علاوه بر افزایش تولید، به صورت گسترده‌تر به برقی سازی هم ورود خواهیم کرد و در کنار محصول برقی نتا یو، در سال آینده با توسعه همکاری با شرکت نتا، یک محصول جدید پلاگین هیبرید را هم از این برند چینی به بازار عرضه می‌کنیم.

این مقام ارشد در گروه بهمن همچنین با توجه به روند ترخیص هونگچی E-QM۵ و تحویل این خودرو به تاکسیرانی گفت: مراحل نهایی ترخیص خودروی سدان E-QM۵ از گمرک در حال انجام است و طی هفته آینده این خودرو از گمرک ترخیص خواهد شد، این خودرو که با یک بار شارژ می‌تواند بالای ۳۷۰ کیلومتر را طی کند که هم برای استفاده شخصی و هم شرکت تاکسیرانی خودرو خوبی است.

علیمرادلو همچنین از افزایش تولید ریسپکت و دیگنیتی و فیدلیتی پرایم و پرستیژ در سال آینده خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۳ فیدلیتی XB۱ هم به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد.

وی در ادامه به عرضه یک خودروی پرتیراژ تا دوسال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: یک خودروی پرتیراژ با درصد داخلی سازی بالا را طی سال آینده یا دوسال دیگر به بازار عرضه خواهیم کرد.

قیمت نهایی و زمان عرضه پیکاپ G۹ اعلام شد

مدیرعامل گروه بهمن وی همچنین از آغاز تولید آزمایشی پیکاپ G۹ خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ دستگاه از پیکاپ G۹ در گروه بهمن موتور تولید شده و در حال رفع نواقص و مشکلات این خودرو در خط تولید هستیم.

علیمرادلو با توجه به قیمت نهایی یک میلیارد و ۹۰۰ تا دو میلیارد تومانی این خودرو افزود: با رفع جریان تخصیص ارز برای واردات قطعات منفصله پیکاپ G۹ از سال آینده این پیکاپ با تیراژ بالا به بازار عرضه خواهد شد.

جایگزین کارا به بازار می‌آید

وی در ادامه با توجه به مسائل استانداردی از برنامه‌ریزی برای توقف تولید وانت کارا خبر داد و افزود: البته به دنبال آن هستیم تا بازه زمانی تولید این محصول را افزایش دهیم اما به ترتیب این محصول کنار می‌رود و به جای آن کاپرا B و کاپرا U جایگزین خواهند شد.

مدیرعامل گروه بهمن افزود: بر همین اساس در سال آینده تیراژ بالایی از وانت‌ها را هدف گذاری کردیم و در کنار آن تولید ون اینرودز را هم افزایش خواهیم داد.

علیمرادلو همچنین با اعلام افزایش تنوع و تولید در خودروهای کار و تجاری گروه بهمن ار سال آینده، گفت: به زودی اتوبوس ۱۲ متری تمام برقی گروه بهمن در سیباموتور تولید و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به آمار رشد تولید در شرکت سیبا موتور افزود: در سال جاری ۴۶۰ دستگاه محصول جی ایکس از سوی سیبا موتور به بازار عرضه شده است و همچنین محصولات سبک ۶ و ۸.۵  تن این شرکت طی ۶ ماهه دوم سال آینده با طراحی به روز و امکانات بالاتر عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه بهمن همچنین به تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل تبریز اشاره و از قرارداد تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی تهران خبر داد.

موتورسیکلت تمام برقی و بومی بهمن به زودی وارد بازار می‌شود  

علیمرادلو از برنامه تولید و رونمایی از اتوبوس های ۱۲ متری تمام برقی این گروه تا پایان امسال خبر داد و افزود: برای سال آینده علاوه بر عرضه اتوبوس بین شهری ۹ متری، برنامه افزایش عرضه اتوبوس‌های ۱۲متری شهری و اتوبوس‌های ۱۸ متری را در گروه بهمن هدف گذاری کردیم.

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه به برنامه تولید موتورسیکلت و رونمایی از محصول تمام برقی ایران دوچرخ اشاره و تصریح کرد: طی هفته جاری موتورسیکلت تمام برقی ایران دوچرخ که به طور کامل از سوی مهندسین ایرانی طراحی و تولید شده، در حضور رهبری رونمایی شد که از سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

علیمرادلو همچنین به مراحل تامین و آماده سازی قطعات کشنده بایک X۹ اشاره و اعلام کرد: از  ابتدای سال آینده عرضه گسترده این محصول را خواهیم داشت.

حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل نیز در ادامه این نشست از افزایش ۱۸ درصدی تولید در این شرکت خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار دستگاه خودرو تجاری را تولید کردیم اما در سال جاری با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه تاکنون ۳۱ هزار دستگاه خودرو تولید شده است.  

حسن خضری

وی افزود: تمرکز بهمن دیزل در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توسعه محصول و زیرساخت بوده است اما سال آینده عرضه محصولات جدیدی را خواهد داشت و در بخش گیربکس‌ها و بخش‌های فنی نیز با توجه به نیاز بازار سعی کردیم تغییرات را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده نیز با توجه به نیاز کشور در زمینه تولید وانت برنامه داریم، خاطرنشان کرد: چنانچه مشکلات ارزی ما در سال ۱۴۰۳ برطرف شود تا ۵۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

تخصیص ارز و کمبود قطعه یدکی؛ چالش جدی خدمات پس از فروش

حاجی باقری معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز در این نشست چالش اصلی بخش خدمات پس از فروش را کمبود قطعات یدکی عنوان کرد و گفت : علی رغم تلاش‌هایی که برای رضایت مشتریان داشته‌ایم اما مشکلات ارزی همچنان از مسائلی است که تامین قطعات یدکی را با دشواری همراه کرده است.

حاجی باقری

وی همچنین از اختصاص تسهیلاتی برای خریداران خودروهای تجاری خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب لیزینگ و در تعامل و هماهنگی با بانک‌ها در حال پیگیری است.

حاجی باقری در ادامه در خصوص تعهدات این گروه و تحویل خودروها بیان کرد: به رغم مشکل ارزی و کاهش تولید اما تلاش کردیم به تعهدات خود عمل کنیم اما در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه تعهد داریم که به دلیل کاهش تولید نتوانستیم تعهدات را انجام دهیم.

کد خبر 144548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha