کد خبر 17706
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
افزایش قیمت خودرو باید معقول باشد

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اشکالات موجود حال حاضر در خودروسازی کاهش تولید است و در این میان کسانی که به دنبال سودجویی هستند به نوعی سعی در اخلال در عرضه خودرو دارند و خودروها را به تعداد زیاد خریداری کرده و با قیمت بالاتری به فروش می رسانند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از اعتدال، حسین گروسی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: بین خودروسازان و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزیر صنعت جلساتی گذاشته شده؛ یکی از راه کارهای مطرح شده به جز بحث های نظارتی که باید اعمال شود، افزایش تولید است که باید کمک کنیم تولید به روال خود بازگردد؛ در حال حاضر کار 206 برای تولید داخل آغاز شده است و در تولید ما بقی خودروها نیز باید صورت گیرد، اگر تولید افزایش نیابد، بازار سیاه مردم را آزار خواهد داد. نماینده مردم ملارد، شهر قدس و شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قیمت معقولی برای افزایش خودرو اعمال شود و بازار سیاه کنترل شود وگرنه مردم و خودروسازان هر دو متضرر می شوند. وی افزود: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار سیاه باعث خواهد شد خیلی از افراد پول و سرمایه خود را به سمت بازار خودرو ببرند و باعث شود کسانی که واقعا به خودرو نیاز دارند توان دسترسی و تهیه آن را از دست بدهند و با قیمت بالاتری بخرند. گروسی در خاتمه گفت: شاید افزایش قیمت تا حدودی معقول باشد اما اگر قیمت زیادتر از حد معقول افزایش یابد، انگیزه واردات بیشتر می شود و اگربحث تجارت جهانی پیش بیاید، دیگر استقبالی از خودروهای داخلی نمی شود.
کد خبر 17706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    2 0
    راهکار رساندن خودرو به دست مشتری با این سیستم نرم افزاری و سخت افزاری برای امسال هر مشتری یک خودرو زیاده اما خودرو سازها خودشان نمیخوان اینکارو بکنن. و به این قضییه دامن هم میزن بخصوص انجمن خودروسازان اینطوری نیست ؟
  • یک ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    2 0
    آقای نماینده چه خودرویی رو هدیه گرفتن تا با افزایش 100 باره قیمت خودرو موافقن؟؟؟؟ هر طوری بشه هیچوقت خودرو ساز متضرر نیست همیشه مشتری بدبخت و مصرف کننده متضرره وگر نه دلال و کارخونه که هر دوشون همیشه باهم همکاری دارن
  • اكبري ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اقاي گروسي نماينده محترم شهر ما قيمت نهايتا 500000 هزار تومان بالا برود در تمامي خودرو ها نه اينكه قيمتهاي اسماني دهند كه دلالان موجب حمله به خودروسازها شود تا شب عيد خودروهاي ثبت نام شدگان را طبق تاريخ تحويل خودرو دست مشتري برشد .ايران خودروي عزيز ماشين مارو بديد كه تحولش 30 اذر است كمتر اذيت كنيد .مشكل حقوق نيست مشكل دادن مرخصي چند روزه به پرسنل است كه توليد چون بالاست وقت ندارند همين.اي بابا چرا اينقدر مردم رو اذيت ميكنيد ؟ برج 4 امسال خودروي 17450000 ميليوني ثبت نام كردم الان 2140000 ميليون شده كه ميبايستي 30 اذر ماه خودرو را تحويل بگيرم ولي هنوز حواله خودرو نيامده بازهم الان ميخوان قيمتهارو بالا ببرند مخصوصا ايران خودرو من خودم پرسنل كارخانه ام چرا دروغ ميگيد تمام انبارها پر از قطعات ال 90 هست تا انبارهاي كرايه ائي شركتهاي ديگر و پاركينگها بايد من و دوستانم كه حدود 25 نفر ثبت نام شدگان ال 90 هستيم به رياست جمهوري و وزارت صنايع شكايت بنويسيم كه نشد كار .