خودروسازان از دایره تولید خارج می شوند

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران از زیان دو هزار میلیارد تومانی خودروسازان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز و مواد اولیه اساسی چون فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم، مس و تایر هزینه‌های تمام شده تولید خودرو را به شدت افزایش داد. وی با بیان اینکه خودروسازان تاکنون موفق به دریافت ارز از اتاق مبادلات نشده‌اند، خاطرنشان کرد: خودروسازان برای جلوگیری از توقف تولید نیاز خود به ارز را از بازار آزاد تامین می‌کنند. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حدود سه ماه پیش براساس دلار به مراتب ارزان‌تر از نرخ اتاق مبادلات، قیمت جدید خودروها را مصوب کرد به‌گونه‌ای که خودرویی که با دلار سه هزار تومانی تولید شده بود براساس دلار دو هزار تومانی قیمت‌گذاری شد. وی به ایسنا: نتیجه این وضعیت ضرر و زیان هنگفت تولیدکنندگان بود به‌گونه‌ای که خودروسازان داخلی تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان ضرر کرده‌اند و در صورت ادامه وضعیت فعلی تا پایان سال امکان رسیدن ضرر و زیان به ۳۵۰۰ میلیارد تومان هم وجود دارد. دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: اگرچه خودروسازان به هر شکل ممکن خود را سر پا نگاه داشته‌اند اما با ادامه وضعیت فعلی به زودی از دایره تولید خارج خواهند شد.
کد خبر 17911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    4 0
    چه بهتر . نبودنش بهتر از بودنش هست
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    5 0
    بهتره این پیام به اقای نعمت بخش برسانید زمانی که دلار 900 تومانی با 50 درصد سود ماشین بی کیفیت و غیر استاندارد با واردات خودروهای خارجی بالا به مردم که هیچگونه حق انتخاب ندارن تحمیل شد چرا اعتراض نداشتین!؟ حالا بجای اینکه مدیریت در هزینه بشه با کاهش تولید و روزی چند بار مصاحبه غیر حرفهای بهتر نیست مدیران جدید تر با تفکرات بهتر از تولید و میراث خیامی محافظت بشه .
  • بهروز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    1 0
    آقای نعمت بخش ! مگر کالاهای اساسی در طول چند سال اخیر چند میلیون تومان افزایش داشته که آن را علم عثمان کرده اید ؟ تنها مسکن و خودرو است که در طول سالهای فعالیت شان افزایش چشمگیری داشته اند . اگر شاخص های شما درست است نام و نرخ کالاها را در گذشته و حال نشان دهید.
  • سامان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 0
    جول وپلاستونو جمع کنید برید خارجیها با نصف این قیمتها میان اینجا تولید میکنن بابا