کد خبر 21256
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
تعطیلی قطعه سازی مخرب است

پرشین خودرو: عضو شورای رقابت بر لزوم حمایت ویژه از صنایع مهمی همچون قطعه سازی و خودروسازی تاكید كرد و خواستار افزایش حمایت از این صنایع شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از موج، نادر قاضی پور با بیان این مطلب گفت: قطعه سازی موجب چرخش چندین هزار میلیاردی و اشتغال زائی بالا در كشور بوده و از طرف دیگر باعث نوآوری و ایجاد خلاقیت در اقتصاد ملی می شود. این عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه واردات برای صنعت قطعه سازی به پائین ترین حد خود برسد می توان به تعبیری این صنعت را به بهشت برین تعبیر كرد تا در برهه زمانی كنونی از این تحریم ها و وابستگی به منابع خارج رهائی پیدا كنیم. قاضی پور ادامه داد: ما شعاری داریم كه می گوئیم كه هر كس یك خودروی ایرانی سوار شود به یك خانواده ایرانی شغل داده است و هر كس اتومبیل خارجی سوار شد یك خانواده ایرانی را از نان خوردن انداخته است و برای نیل به این هدف ما باید اولاً قطعه سازان را دریابیم تا صنعت عظیمی همچون خودروسازی را داشته باشیم و در صورت آسیب و از دست رفتن این صنعت مطمئناً صنعت خودرو در كشور وجود نخواهد داشت. وی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان های ایران نظیر اصفهان و تبریز افزود: چنانچه به هر كدام از این شهر ها امتیاز تولید هر قطعه ای را بدهند قطعاً تولید برایشان آسان خواهد بود و باید این اصل را در نگرش های تولیدی كشور علی الخصوص در قطعه سازی جای دهیم. قاضی پور، با تاكید بر لزوم حمایت از صنعت قطعه سازی ادامه داد: باید در همه موارد با حمایت از این صنعت از ایجاد قاچاق در لوازم و قطعات آن جلوگیری بعمل آید و با قاچاقچیان آن با اشد مجازات برخورد شود تا صنعت قطعه سازی لطمه نخورد. این عضو شورای رقابت با ابراز مخالفت از واردات خودروهای لوكس به داخل كشور تصریح كرد: چنانچه قرار باشد از این صنعت و صنعت قطعه سازی و خودروسازی حمایت كنیم باید از معدن آغاز كرده و اكتشافات مورد نظر و مورد احتیاج قطعه سازان را محیا كنیم. وی افزود: برای این منظور نیز باید حمایت دولت و مسئولان از بخش های معادن نیز گسترش یابد و درصورت انجام بسیاری از مشكلات را از این طریق می توان رفع كرد. قاضی پور در پاسخ به این سوال كه در صورت تعطیلی و ورشكستگی صنعت قطعه سازان چه اتفاقاتی بوجود خواهد آمد، خاطرنشان کرد: چنانچه خدای ناکرده این اتفاق بیاید صنعت خودروسازی آسیب و تعطیل می شود، واردات افزایش می یابد و بیكاری غوغا و در نهایت صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد مملكت و جامعه وارد خواهد كرد.
کد خبر 21256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    1 0
    ما اخر نفهمیدیم شورای رقابت دشمن صنایع قطعه و خودروسازی است یا دلسوز انان.یک بار میگید قیمت ها باید به قیمت قبل برگرده و هر کارگر و صنعتگری هم که بیچاره شد ما رو سننه! حالا هم که میگید گناه دارن قطعه سازها نکنه ناقلاها ما رو گرفتین!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟