کد خبر 21372
۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
خودروسازان پاسخ این سوال را نمی دهند

پرشین خودرو: به دنبال افزایش قیمت خودرو ازسوی کارخانه های خودروسازی داخلی، مشکلات متعددی برای شهروندان به وجود آمد که خودروسازان از پاسخ به آنها شانه خالی کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، تعداد زیادی از مشتریان، در کامنتهایی که در خبرآنلاین منتشر شد از رفتارغیر مسئولانه خودروسازان شکایت کردند. از جمله شکایتها، انتقاد به تحویل دیرهنگام خودرو و نیزافزایش قیمت برای مشتریانی بود که چندماه ودیعه سپرده بودند. به نمونه هایی از مشکلات شهروندان توجه کنید: اینجانب در تاریخ 91/08/9 از طریق اینترنت اقدام به پیش خرید یک دستگاه پارس معمولی دو گانه سوز تحویل بهمن ماه کردم و مبلغ 120460000 ریال پرداخت کردم ردیف قراردادم 6910853 می باشد در تاریخ 91/09/11 مبلغ 72280000 ریال برای مرحله بعدی و در نهایت در 91/10/18 دعوتنامه صادر و در تاریخ 91/10/29 مبلغ 48184000 ریال پرداخت کردم. خودرو در تاریخ 91/12/15 فاکتور شد پس از یک هفته به نمایندگی مراجعه و در پاسخ به من گفتند ماشین در خراسان است برو انجا بگیر شرکت با پیمانکار به مشکل خورده و اگر 92 گرفتی مدارک را بیاور ما بفرستیم ایران خودرو تا مدل 92 بزنند. 92/01/18 از نمایندگی با من تماس گرفتند برای تحویل ماشین میگن مدل 92 نمی خورد تکلیف من چیه که به خاطر مشکل شرکت ماشین مدلش 91 ؟ لطفا در مورد تکلیف پیشفروشهای آبان ماه خودرو که تحویلی اسفند ماه بوده اند پیگیری نمایید. ایران خودرو مرتب پیامک میزند که تا 20 فروردین باید مبلغ را بپردازید، و حال آنکه اساسا دعوتنامه ها بر پایه قیمت گذاری تجاری است که توسط رییس مجلس و شورای رقابت رد شده است. ما این وسط بلا تکلیفیم که چه کنیم. با اینكه نامه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در مورد لغو مصوبه افزایش قیمت تجاری خودرو در رسانه ها منتشر شده ولی شركت ایران خودرو توجهی نمی كند و روی قیمت هایی كه یك طرفه اعلام شده پافشاری می كند. چرا؟ در مورد پیش فروشهای ایران خودرو در عید سعید غدیر تحویلی اسفند ماه 91 دعوتنامه با نرخهای غیر قانونی صادر شده است. حال این سوال پیش می آید به فرض ابطال این نرخها آیا قانونا میتوان نرخهای استخراجی در فروردین 92 را هم به ما اعمال نمود؟ طبیعتا قانون عطف بما سبق نمیشود و در نتیجه نمیتوان قیمتهای سال 92 را به سال 91 اعمال نمود. آیا شورای رقابت راهکاری برای حل این موضوع اندیشیده است؟ نظر به مهلت 48 ساعته برای پرداخت انتظار میرود مساعدت نموده و قانون موقتی (نرخ شهریور 91 نرخ تورم بخشی) برای تحویلیهای اسفند 91) اعمال شود. لطفاً از مسئول بازرگانی شرکت سایپاسوال بفرمایید که در خصوص پیش فروش های خودرو قبل 18آذرکه گفته می شود با قیمت های قبلی داده خواهد شد آیا این موضوع صحت دارد یا خیر ؟ ضمناً بنده 29تیر 91پارس تندر اسپورت به مبلغ 135000000 ریال پیش خریدکردم با موعد تحویل اسفند91 لطفاً بفرمایند این خودرو با چه قیمت نهایی و چه زمان تحویل اینجانب خواهد گردید. خبرآنلاین با اعلام آمادگی برای انتشار جواب شرکتهای خودروساز، از مخاطبانی که مشکلات و سوالات مشابه دارند می خواهد مطالب خود را در قالب کامنت، ذیل این خبر منتشر کنند.
کد خبر 21372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    1 0
    امروز دعوتنامه سوزوکی ویتارا من که تیرماه ثیت نام کرده بودم( تحویل اسفند) با مبلغ نهایی یکصد و سی ملیون و پانصد هزار تومان با مهلت پرداخت 10 روزه در حالی صادر شده که بنده 77 درصد مبلغ روز خودرو رو معادل با 45 ملیون تومان 7 ماه پیش پرداخت کرده بودم و این است فرجام کسانی که با پیش خرید محصولات ایران خودرو تصور میکنند با این اقدامشان دست دلالان را کوتاه خواهند کرد.
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    11 0
    من در پیش فروش عید غدیر خم ایران خودرو ال 90 تحویل اسفند ماه تحویل گرفتم که دعوت نامه صادر شده برای این خودرو به نرخ غیر قانونی(طبق فرمایشات رئیس مجلس-رئیس شورای رقابت و وزیر صنعت و رئیس جمهور)بهمن ماه می باشد وتا 5 اردیبهشت مهلت پرداخت اعلام شده است. با توجه به لغو قیمتهای بهمن ماه قیمت خودرو ال 90 در 91/12/29 نرخ مصوب مهر است و باید به ما به قیمت مهر ماه تحویل دهند.
  • m970f@yahoo.com ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    15 0
    با سلام ثبت نام مگان در مهر ماه می باشم با تحویل بهمن.لطفاً به آقایان بفرمایید چرا تا کنون خودرو را تحویل ندادن و اگر میخواهند تحویل بدهند با چه قیمتی . ظاهراً به تعدادی از ثبت نامه کننده ها تحویل شده اون هم با قیمت 65 میلیون تومان بدون آپشن ، در صورتی که موقع ثبت نام با توجه به 30 میلیون واریز اولیه قرار بود آپشن دار این خودرو را با قیمت 46 میلیون تحویل نمایند. متأسفانه کسی هم نیست که جوابگوی این موضوع باشد.
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    19 0
    خودروسازان اساسا جوابی ندارند و فقط سفسطه میکنند.
  • بابک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    10 0
    خوشا دلا که از غم بی خبری
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    15 0
    اینا خیلی پر رو هستن. عین گربه لوس شدن!!!! بخشیدا ولی زیادی بهشون توجه شده.
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    7 0
    بنده در دی ماه قبل از گرانی (تجاری) پراید ثبت نام کردهام و تحویل اسفند . در اسفند دعوتنامه تجاری صادر شد اما انصراف دادم تا اصلاح قیمت شود . سوال : بهتر نیست تحویل اسفن 91 را با همان قیمت قانونی مهر تحویل شود ؟
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    16 0
    مسؤولان محترم ايران خودرو و سايپا بزرگترين سرمايه خود را كه اعتماد مشتريانشان بود براي هميشه از دست دادند.
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 0
    من در طرح غدیر یک دستگاه ال نود برای تحویل اسفند91 خریداری کردم. در حال حاضر تحویلی های بهمن ماه با قیمت مهر انجام شده است. با توجه به لغو قیمت گذاری بهمن ماه از طرف ریاست مجلس، می توان گفت که قیمت رسمی خودرو تا 91/12/29 همام قیمت مهر ماه می باشد. از مسولین محترم تقاضا دارم که به این مساله منصفانه برخورد نمایند چونکه : *ثبت نام تحویل بهمن و اسفند در یک طرح بوده است و در یک زمان پول به حساب ایران خودرو واریز شده است. * مهمتر از همه اینکه در تاریخ 91/12/29 قیمت رسمی از نظر شورای رقابت ، همان قیمت مهرماه می باشد.
  • حاجی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    0 0
    مشکلی که برای این هم وطن دررابطه با خرید پارس دوگانه سوز پیش امده است برای اینجانب نیز اتفاق افتاده است لطفا مسولین رسیدگی نمایند