چرا نمایشگاه های بین المللی به محل جدید نمی رود؟

پرشین خودرو: با توجه به جدیت شهرداری تهران در انتقال محل نمایشگاه های دائمی تهران از بزرگراه چمران به شهر آفتاب، به نظر می رسد این طرح در همان اولین قدم های خود با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، از ابتدای سال 95 و بعد از بحث برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به جای مصلی حضرت امام خمینی (ره)، شهرداری تهران خبر از برگزاری تمامی نمایشگاه های کشور در شهر آفتاب داد.

 


بعد از برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه کتاب، منتظر ماندیم تا شاید سایر نمایشگاه ها نیز از داخل شهر تهران به شهر نمایشگاهی آفتاب هجرت کنند اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد و حتی نمایشگاه نفت و گاز نیز در نمایشگاه بین المللی برگزار شد و این سوال را پیش آورد که آیا تنها صنف فعال در حوزه کتاب و نشر و علاقه مندان به این یار مهربان، باید این مسیر را تا بهشت زهرا طی می کردند و آیا خون سایرین رنگین تر است؟


سید عیسی احمدی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران در 16 فروردین امسال در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه از امسال تمام نمایشگاه های شهر تهران در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد، گفته بود که: در راستای حل مشکلات ترافیکی که محل نمایشگاه های فعلی شهر تهران ایجاد می کرد، پروژه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوبی ترین نقطه تهران مکان یابی و اراضی آن از آستان حرم حضرت امام(ره) خریداری شد.


اما در واقع نمایشگاه کتاب تنها نمایشگاهی بود که در شهر آفتاب برگزار شد و حتی این گفته سیدی مدیر عامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب که بیش از 12 نمایشگاه در سال 95 در شهرآفتاب برگزار می شود نیز محقق نشد!

 

دلیل نرفتن نمایشگاه ها به شهر آفتاب بر کسی معلوم نیست اما گویی برگزار کنندگان و برخی از مسوولان رفت و آمد و طی مسافت زیاد برای رسیدن به این محل نمایشگاهی را برای خود نپسندیده و هنوز نیز دوست دارند در انتهای بزرگراه چمران، و در جوار جام جم، نمایشگاه های خود را برگزار کنند.
 

برگزاری نمایشگاه های متعدد در نمایشگاه بین المللی، تا آخرین روزهای سال ادامه دارد و گویی قرار نیست شهرداری تهران که با قوت از انتقال نمایشگاه سخن می گفت، بر روی حرف خود بایستد زیرا حتی برگزار کنندگان نمایشگاه های زمستانه نیز، خیال رفتن به شهر آفتاب را ندارند.
 

بطور مثال در دی ماه امسال نمایشگاه موتورسیکلت و صنایع وابسته در تهران برگزار خواهد شد اما گویی این نمایشگاه نیز میلی برای رفتن به شهر آفتاب ندارد.
 

فریبا خاکزاد مسوول اجرایی نمایشگاه موتورسیکلت در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو» در مورد محل برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت گفت: این موضوع توسط شرکت سهامی نمایشگاه های کشور و شهرداری باید پیگیری شود و بنده اطلاع زیادی در این مورد ندارم اما تا آنجا که می دانم این نمایشگاه نیز در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار خواهد شد.
 

وی ادامه داد: تصمیم نهایی در این مورد را شرکت سهامی نمایشگاه های کشور خواهد گرفت و ما براساس اعلام ایشان، محل برگزاری نمایشگاه را تغییر خواهیم داد و به متقاضیان نیز اعلام می کنیم اما تا این زمان، هیچ تغییری در محل برگزاری اعلام نشده است.
 

مجری برگزار ی نمایشگاه موتورسیکلت و صنایع وابسته تصریح کرد: فکر نمی کنم برای شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال زیاد فرقی کند که در کدام محل، نمایشگاه دایر شود اما فکر می کنم برای نمایشگاه های صنعتی به علت اینکه هم صنوف و هم مردم جزو مخاطبین اصلی آن هستند، دایر کردن نمایشگاه در نقطه جدید کمی زود باشد و باید برای سال های آینده چنین اقدامی را عملی کرد زیرا محل فعلی نمایشگاه های تهران به یک برند تبدیل شده است و همگان این محل را به خوبی می شناسند اما شهر آفتاب هنوز شناخته شده نیست.
 

به هر حال هنوز معلوم نیست چرا شهرداری تهران و شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب از صحبت های اولیه خود کوتاه آمدند و چرا تنها کتاب دوستان باید این مسیر طولانی را برای رسیدن به معشوق طی می کردند؟
 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
کد خبر 60062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha