تیراژ کم خودروهای لوکس مانع اصلی تولید در ایران

پرشین خودرو: بازار داخلی ایران به تنهایی نمی تواند پاسخگوی تیراژ بالای تولید خودروی لوکس بالای 300 میلیون تومان در داخل باشد.

سعید مدنی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در خصوص سرمایه گذاری خودروسازان در خودروهای لوکس و اثرات احتمالی آن در توسعه صنعت خودرو گفت: در گذشته سابقه ورود خودروسازان به حوزه تولید خودروهای لوکس وجود داشته است و پارس خودرو با تولید تیانا و قشقایی عملا استارت تولید خودروهای لوکس را زد.

مدیرعامل سابق سایپا ادامه داد: خط تولید تیانا و قشقایی در حالی در پارس خودرو ایجاد شد که تا قبل از آن قرار بود نیسان تیانا به صورت کامل وارد شود که قیمت وارداتی آن بسیار بالا بود اما با تولید این محصول در داخل با داخلی سازی حداقل 25 درصدی توانستیم قیمت خوبی برای آن تعیین کنیم.

مدنی با اشاره به اشتغالی که این دو خط تولید در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرد گفت: در آن زمان به جز تیانا دو خودروی مگان و قشقایی نیز تولید می شدند که همگی جزو خودروهای گران قیمت کشور بودند.

 

تیراژ کم بلای جان خودروهای گران قیمت

مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در مورد تیراژ تولید خودروهای خاص در ایران متذکر شد: در زمان تولید قشقایی و تیانا، تیراژ هر کدام روزانه 15 تا 20 دستگاه بود که اتفاقا با توجه به وجود بازار مناسب برای این دو مدل، مشکلی برای عرضه و فروش نداشتیم اما وقتی قیمت خودرویی بالای 300 میلیون تومان رفته و در کنار آن تیراژ محصول نیز اندک باشد، توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری بر روی تولید آن محصول وجود نخواهد داشت.

وی در مورد خودروهای لوکس با قیمت زیر 250 میلیون تومان و نیاز کشور به ورود یا ساخت این مدل خودروها اظهار داشت: این نوع خودروها تا 10 درصد نیاز کشور را تامین می کند و ما می توانیم با ایجاد یک خط تولید کوچک و آوردن قطعات و ایجاد خط تولید بدنه، این نیاز را در کشور تامین کنیم.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha