استقبال‌ ۲۷ شرکت خارجی از طراحی و ساخت ترمینال ایران‌شهر

پرشین خودرو:مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)‌ با اشاره به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) و مزایای آن، از استقبال ۲۷ شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در طراحی، ساخت و بهره‌برداری ترمینال ایران‌شهر خبر داد.

ب‌ه گزارش پرشین خودرو، محمود نویدی با اشاره به برگزاری اولین جلسه معرفی فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام (ره) و ترمینال ایران‌شهر، ‌بیان کرد: پس از ایجاد تحولات و بررسی مجدد ‌مسترپلان فرودگاه امام خمینی (ره) به این نتیجه رسیدیم که ترمینالی با ظرفیت 60 میلیون مسافر در طرح توسعه این فردوگاه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: امروز اعلام فراخوان سرمایه‌گذاری در بخش اول ترمینال داشته‌ایم که حدود 25 میلیون نفر ظرفیت دارد. استقبال مناسبی از سوی سرمایه‌گذاران صورت گرفته است‌ و به شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران در مراسم ‌اطلاعات ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت:‌ امیدواریم‌ با انتخاب سرمایه‌گذار مناسب، ترمینال ایران‌شهر طراحی، ساخت و بهره‌برداری شو‌د.

وی افزود: امروز 47 شرکت سرمایه‌گذاری شامل 20 شرکت داخلی‌ و 27 شرکت خارجی از 10 کشور آسیایی و اروپایی شامل انگلستان، آلمان، کره جنوبی، چین، سوئد، هلند، فرانسه و غیره، برای سرمایه‌گذاری در ترمینال ایران‌شهر فرودگاه امام‌ استقبال کرده‌ا‌ند.

نویدی تأکید کرد: البته ما برای واگذاری عملیات پیمانکاری از شرکتی دعوت نکرده‌ایم بلکه ‌دعوت به سرمایه‌گذاری داشته‌ایم اما‌ استقبال خارجی‌‌ها بیشتر بوده است و این نشان می‌دهد که فرودگاه برای سرمایه‌گذار داخلی چندان شناخته شده نیست.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: باید سعی کنیم پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه را برای سرمایه‌گذاران داخلی بیشتر توضیح دهیم و از نظر بازگشت سرمایه به‌موقع و مناسب، اطمینان خاطر برای آنها داشته باشیم و تضامین لازم را برای حضور بخش داخلی ارائه دهیم.

نویدی گفت:‌ سرمایه‌گذاری در فرودگاه ناشناخته مانده است فرودگاه فقط محل پرواز نیست بلکه فرودگاه می‌تواند نوعی کارخانه و هر هواپیما می‌تواند ماشین تولید ثروت باشد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود:‌ بهترین سرمایه‌گذاری در بخش عمرانی کشور، سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاهی است و امیدواریم جلسه امروز ‌گام مناسبی تولد ایران‌شهر باشد‌.

فارس

کد خبر 67218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha