وانت پیکان، آزمون تصادف از پهلو را پاس کرد

پرشین خودرو: خودرو وانت پیکان با انجام تغییرات مناسب فنی، موفق به رعایت الزامات استاندارد آزمون تصادف از پهلو Side Impact با نتایج عالی شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو، با اعلام این خبر نتایج حاصل از تغییرات فنی به عمل آمده بر روی این خودرو را بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: این موضوع از طرف مراکز تست معتبر خارج از کشور به تایید رسیده است. وی افزود: آزمون تصادف از پهلو یا SideImpact از مهم ترین موارد استانداردی به شمار می رود که این خودرو موفق به پوشش آن با نتایج عالی شده است. معاون طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو تاکید کرد: به طوری که میزان ضربات وارده به سرنشین این خودرو در نواحی سینه و کمر طی انجام این آزمون به مراتب کمتر از میزان استاندارد مورد نظر برای آن است. مصلح با اشاره به اجرای برنامه جامع ارتقای کیفیت و ایمنی، اظهار داشت: تاکنون وانت پیکان بیش از نیمی از مجموع استانداردهای ضروری برای خودروهای تولیدی را به طور کامل پوشش داده و سایر استانداردهای باقی مانده نیز تا پایان سال جاری بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با انجام تغییرات مناسب فنی، بر روی این خودرو اجرا و پیاده سازی خواهد شد. وی تاکید کرد: با توجه به برنامه های جامعی که به منظور ارتقای سطح استاندارد وانت پیکان در دست اجرا است، این محصول در سال91 مشکلی به لحاظ پوشش استانداردهای اجباری نخواهد داشت. معاون طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو اظهار امیدواری کرد، با انجام هماهنگی لازم، این خودرو کار و محبوب در جامعه کماکان در سبد تولیدات شرکت ماندگار شود. این مقام مسوول، در مورد نصب کیسه هوا نیز خاطرنشان کرد: طبق نامه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان مجری مصوبات شورای عالی استاندارد، نصب کیسه هوا تنها بر روی خودروهای سواری تولیدی اجباری است و این استاندارد شامل حال خودروهای وانت(کلاس N1) نمی شود.
کد خبر 8997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    نه غیر استاندارد و الاینده و نا ایمن است.
  • Arash ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ماشالله به پیکان پس بریم دوباره از پستو درش بیاریم . آخه چرا شما اینقدر تنگ نظرین . راست میگن والا هیچی پیکان نمیشه . بعد از ENCAP , NC CAP . IRCAP مبارک باشه
  • مسلم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    0 0
    چرا خجالت نمیکشید آخه چطور میشه یه ماشین 50 ساله مثل پیکان ایمن باشه.ما مردم بدبختیم که به خاطر این خودروسازا آرزو به دل موندیم سوار یه ماشین خوب بشیم.