ناوگان‌های حمل و نقل برای ارائه خدمات در تعطیلات آمادگی دارند

پرشین خودرو: نمایندگانی از حوزه های حمل و نقل جاده ای ، ریلی و هوایی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی اعلام کردند که در این ایام قیمت بلیت ها افزایش نخواهد یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشکاه، دهقان معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص آمادگی برای ارائه خدمات در ایام نوروز گفت:امسال 16 شرکت هواپیمایی داخلی با 160 فروند هواپیما با ظرفیت 24هزار صندلی در 60 فرودگاه کشور برای جابجایی مسافران آماده ارائه خدمات هستند.

وی درباره افزایش قیمت بلیت در این ایام اظهار داشت: به صورت رسمی هیچ افزایش قیمتی ویژه ایام نوروز نداشته ایم ؛ لیست قیمت ها در سامانه انجمن شرکت های هوایپمایی درج شده و کف و سقف قیمت بلیت برای مسیرهای مختلف معین شده است و شرکت ها نباید از این سقف قیمت ها فراتر روند در غیر اینصورت سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات هماهنگی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی درباره احتمال تاخیر پروازها در این ایام گفت: ستاد هماهنگی پروازهای نوروزی شکل گرفته و رصد می کند تا تاخیر ها به حداقل برسد .

در ادامه برنامه کاظمی منش مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن در خصوص آمادگی ناوگان ریلی اظهار داشت: از امروز روزانه 242 رام قطار فعالیت دارند وظرفیت حمل مسافر نسبت به سال پیش 13.8 رشد داشته و تعداد قطارها نیز 15.5 درصدافزایش یافته است.

وی در خصوص ظرفیت خالی بلیت قطار در این ایام گفت:ظرفیت مسیرهای طولانی در روزهای نخست و آخر تعطیلات پر شده اما در ایام میانی هنوز جای خالی هست و در مسیرهای کوتاه مشکلی نداریم و متقاضیان می توانند چند روز قبل از سفر بلیت تهیه کنند.

کاظمی منش درباره نرخ بلیت قطار گفت: از سال 1394 تا الان افزایش نرخ نداشته ایم ودر ایام نوروز نیز همان قیمت های قبلی اعمال می شود .


بر اساس این گزارش اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه های کشور اظهار داشت : از تاریخ 18 بهمن هماهنگی های لازم با شرکت های هواپیمایی صورت گرفته شده است و برای این ایام پیش بینی 35هزار پرواز با 4.5 میلیون مسافر شده است.

وی ادامه داد:تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران صورت گرفته و پرتال های فرودگاههای کشور به روز شده است.

اسفندیاری تصریح کرد:همچنین مقرر شده نرخ کلیه خدمات و کالاهای عرضه شده در فرودگاهها مشخص باشد و در دید مردم قرار گیرد.

در ادامه شهرکی مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در خصوص امادگی ناوگان جاده ای کشور گفت: از 18 بهمن هماهنگی های لازم انجام شد؛ افزایش قیمت بلیت در این بخش نخواهیم داشت و قیمت ها در بخش جاده ای از شهریور ماه 95 افزایش نداشته است.

وی ادامه داد:مجموعه خدمات رسانی بین راهی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران دارند؛در این ایام 670 راهدارخانه و 2100 گشت راهداری و 2500 شرکت حمل و نقل جاده ای با 14هزار وسیله نقلیه به مردم خدمت رسانی می کنند.

کد خبر 92345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha