تولید پلتفرم Sp100 تمرین خوبی برای خودروساز شدن بود

پرشین خودرو: روند افزایش تولید در سال 96 و ورود به عرصه طراحی پلتفرم ملی می تواند نوید بخش حرکت مثبت صنعت خودرو در راه رسیدن به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور باشد.

سعید مدنی مشاور عالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: سال گذشته حرکت های خوبی در صنعت خودرو شکل گرفت که مهمترین آن افزایش تولید بود.


وی ادامه داد: ما در سال گذشته در صنعت خودروسازی داخلی توانستیم از حداکثر ظرفیت های تولید خود بهره ببریم و در این بین به تولید 1 میلیون و 600 هزار دستگاه نیز نزدیک شدیم.


مدیر عامل سابق سایپا تاکید کرد: صنعت خودروسازی کشور در راستای رسیدن به اهداف چشم اندازه 1404 باید روی تولید و افزایش کمی آن تمرکز بیشتری کند که این مهم با توجه به مشکلات خودروسازان، کمی سخت تر از حالت معمول محقق می شود.


مدنی با اشاره به کندی طرح تولید پلتفرم ملی در دو خودروسازی بزرگ کشور گفت: یکی از نقاط ضعف سال 96 روند کند فعالیت بر روی پلتفرم های داخلی بود که هر دو خودروساز با کمی تاخیر استارت زدند و در سال گذشته بسیار کند فعالیت بر روی این طرح ها ادامه پیدا کرد.


وی تاکید کرد: از سال 91 کار بر روی پلتفرم ایرانی در سایپا کلید خورد که کار سختی بود زیرا تحریم بودیم و هیچ شرکت صاحب نامی با ما در این زمینه همکاری نمی کرد اما؛ ما این کار را استارت زدیم و حاصل آن شد SP100 و S300. محصولات این دو پلتفرم آماده است اما؛ باید سعی شود با استانداردهای جهانی تولید و روانه بازار شود.


مشاور عالی مدیرعامل سایپا در خصوص فعالیت ایران خودرو بر روی پلتفرم ملی نیز خاطرنشان کرد: این شرکت 3 سال تاخیر در استارت این پروژه دارد اما با توجه به قرارداد با شرکت های مطرح اروپایی و آسیایی، فکر می کنم نتیجه این همکاری منتج به اتفاقات خوبی در صنعت خودروسازی ایران شود.

کد خبر 94153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha