کلاه ایمنی Feher با سیستم سرمایش رونمایی شد! +تصویر

پرشین خودرو: کم کم به روزهای پایانی فصل تابستان نزدیک می‌شویم، همگی ما با شرایط این فصل گرم سال آشنایی داریم، بویژه موتورسیکلت سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده و در ترافیک‌های شلوغ شهری رانندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تا به امروز شرکت‌های زیادی دست بکار شده‌اند و یا افراد زیادی به ایده پردازی برای بهبود شرایط کلاه ایمنی در فصل تابستان پرداخته‌اند، اما عموما هیچکدام از آنان راه حل مناسبی برای از بین بردن حرارت بالای کلاه ایمنی پیدا نکرده‌اند و یا ایده آنان توجیه اقتصادی نداشته است. ولی سال گذشته شخصی به نام "استیو فهر" نشان داد که چگونه می‌توان این رویا را تبدیل به واقعیت کرد و حالا بعد از گذشت 1 سال، در آستانه راه اندازی و فروش اختراع خود به همراه سیستم خنک کاری است.

کلاه ایمنی فهر با کد ACH-1 معرفی شده است که مخفف جمله "Air Conditioning Helmet" بوده و مجهز به سیستم تهویه مطبوع در قسمت عقب است و مجرای خروجی آن به داخل کلاه هدایت شده است تا در فصول گرم سال بتوان از کلاه ایمنی بدون مشکل استفاده کرد، اما لازم است که مشتریان برای داشتن این کلاه ایمنی با سیستم تهویه مطبوع حداقل 599 دلار هزینه کنند که شاید برای اقشار کم درآمد جامعه که وسایل نقلیه اصلی آنان موتورسیکلت است، مناسب نباشد و از عهده خرید آن برنیایند.

 



این سیستم توسط باتری کار می‌کند و متشکل از یک مجموعه خنک کاری در قسمت عقب کلاه است و همانطور که در تصاویر شاهد هستید، این سیستم خنک کاری دارای ابعاد مناسبی بوده و به خاطر نصب آن در قسمت عقب کلاه از آیرودینامیک مناسبی برخوردار بوده و رانندگی موتورسوار را با مشکل مواجه نمی‌کند، هرچند برای موتورسوارانی که در فصل تابستان از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و در ترافیک‌های شلوغ شهری گیر می‌کنند، هوای خنک در کلاه ایمنی بیشتر از آیرودینامیک آن اهمیت خواهد داشت.

 



شرکت سازنده ادعا می‌کند که با استفاده از این سیستم خنک کاری، می‌توان 10 الی 15 درجه دمای داخل کلاه را کاهش داد، ولی کم و زیاد آن به هوای محیط بستگی دارد و اینکه دما و رطوبت بیرون از کلاه چقدر باشد.

در حال حاضر این کلاه وزن 1450 کیلوگرمی دارد و فیلتر این کلاه خاصیت ضد باکتری دارد و همچنین موفق به دریافت استانداردهای ایمنی ایالات متحده آمریکا از جمله US DOT FMVSS 218 و همچنین استاندارد ECE 22.05 helmet شده است.

کد خبر 100593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha