ممنوعیت صادرات تایرهای باری- اتوبوسی بایاس

پرشین خودرو: با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هدف تامین نیاز بازار داخلی و ساماندهی قیمت‌ها،‌ صادرات تایرهای باری-اتوبوسی بایاس ممنوع شد.

به گزارش پرشین خودرو، براساس این تصمیم که در جلسه روز گذشته مسئولان وزارت صنعت‌، معدن‌ و تجارت با مدیران انجمن صنعت تایر گرفته شد، کارخانه‌های تولیدکننده تایرهای سنگین از صادرات محصولات نخی خود به بازارهای خارجی منع شدند.

صادرات تایرهای نخی در حالی به دیگر کشورها ممنوع شده است که به‌رغم تاکید تولیدکنندگان داخلی به خودکفایی در تولید و تامین آن و ممنوع شدن واردات آن از سه‌ سال گذشته اما قیمت تایرهای 12-24 نخی طی چند ماه اخیر با نوسانات و رشد عجیبی روبه‌رو بود، تا جایی‌که هر جفت تایر 12-24 نخی دو میلیون تومان گران‌تر از قیمت مصوب به‌دست راننده‌های کامیون می‌رسید.

افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها در گروه محصول تایرهای باری بایاس باعث شده بود معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صمت در نامه‌ای به معاون امور صنایع وزارت صنعت‌،معدن‌وتجارت خواستار الزام تایرسازان به ثبت اطلاعات مرتبط با تولید و توزیع محصولات خود در سامانه جامع تجارت شود.

 



وی البته تاکید کرده بود در صورت عدم تمکین تایرسازان با آنها برابر با قوانین تعزیرات برخورد خواهد شد.

حال شنیده‌ها از بازار تایر حکایت از ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع و سرکشی به عوامل فروش تایرسازان متخلف دارد. البته مدیران کارخانه‌های تولیدکننده تایرهای باری نخی نیز افزایش قیمت‌ها را بی‌ارتباط با نحوه مدیریت خود بر بازار و شبکه فروش اعلام کرده‌اند و از دستگاه‌های نظارتی خواسته‌اند نسبت‌ به شناسایی عوامل تخلف و مسببان گرانی‌های اخیر اقدام کنند.

برهمین اساس شنیده‌ها حکایت از تصمیم مسئولان وزارت صمت برای رفع ممنوعیت واردات تایرهای 12-24 بایاس به کشور دارد. واردات دوباره این محصول درحالی آزاد خواهد شد که لاستیک باری نخی تولید داخل به ازای هر جفت بدون تیوپ و نوار 3میلیون‌و600هزار تومان به‌ فروش می‌رسد اما واردکنندگان قول تامین همین سایز تایر همراه با تیوپ و نوار با قیمت 2میلیون‌ و 400هزارتومان به ازای هر جفت را داده‌اند.

کد خبر 101105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha