کد خبر 101437
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
آزمایش‌ اولین دستگاه‌ ناوبری ساخت داخل‌

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در بخش تجهیزات ناوبری و فرودگاهی از ‌استعدادهای داخلی هم استفاده کنیم، گفت: با 14 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ناوبری و 12 شرکت دانشگاهی در حوزه تجهیزات فرودگاهی همکاری داریم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، رحمت‌الله مه‌آبادی اظهار داشت:‌ تلاش شده است موضوع افزایش توان تولید داخل، که همان الگویی است که دغدغه مسئولان است و نظام جمهوری اسلامی هم بر آن تاکید دارد، در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد توجه باشد.


وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در بخش تجهیزات ناوبری و فرودگاهی از ‌استعدادهای داخلی استفاده کنیم، افزود: البته در همین داخل هم خیلی شرکت‌ها ادعا دارند که می‌توانند تجهیزات زیادی در حوزه‌ کاری شرکت فرودگاه‌ها بسازند، اما توانایی کافی ندارند، برخی شرکت‌‌ها هم توانایی دارند، اما طرح‌های آن‌ها قابل ارائه نبود، ما تلاش کردیم، همه این توانایی‌ها را تجمیع و ادعاهای غیرواقعی را هم حذف کنیم، ضمن آنکه مخالفت‌های داخلی در این حوزه را هم از بین ببریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در این راستا درگاهی واحد بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مسئول تجمیع این شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شد، همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در این پروژه دخیل داده شد‌، تا ادعاهای دروغ که مانع از خریدهای خارجی می‌شود،‌ تشخیص داده شود.

مه‌آبادی اظهار داشت: از سوی دیگر ساختاری در نظر گرفته‌ایم که این تجهیزات حتماً استاندارد باشد.

 

ناوبری

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: آقایان سید احمدی مؤمنی رخ به نمایندگی از شرکت فرودگاه‌ها و‌ منوچهر منطقی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موضوعات این درگاه مشترک را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز این درگاه عملیاتی شده‌ و و جلسات هم برگزار کرده است؛ ما اعلام کرده‌ایم که در همه تجهیزات مورد نیاز خود، از رادارها که سخت‌ترین است تا روشنایی باند، آماده استفاده از تولیدات داخلی هستیم و هیچ محدودیتی هم قرار نداده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: در این درگاه 14 شرکت دانش‌بنیان و دانشگاهی متمرکز در حوزه ناوبری‌، جلسه گذاشته‌‌اند؛ اولین محصول آنها احتمالاً تا 2 ماه آینده در قالب یکی از دستگاه‌های کمک ناوبری در یکی از فرودگاه‌ها نصب و آزمایش می‌شود؛ ما ظرف مدت کوتاهی به خروجی مناسبی ‌رسیدیم.

مه‌آبادی افزود: همچنین 12 شرکت دانش‌بنیان و دانشگاهی نیز در حوزه تجهیزات فرودگاهی به ویژه روشنایی باند و غیره در این درگاه جلساتی برگزار کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: برنامه‌ریزی شده است هر سه ماه یکبار، بابت خروجی این درگاه، عملکرد‌ها به مردم و مقام معظم رهبری گزارش شود.

کد خبر 101437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha