مراقب کلاه برداری برخی نمایندگی ها باشید / خارج از شبکه فروش اینترنتی شرکتها خرید نکنید

پرشین خودرو: در حال حاضر به دلیل نوسانات شدید ارز، تقاضایی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد و کسانی که در جریان پیش فروش ها شرکت می کنند صرفا به خاطر حفظ ارزش دارایی خود اقدام می کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو از هفته گذشته و با آغاز ایام عزای حسینی تا کنون تغییر خاصی را به خود ندیده و قیمت ها با یک تا دو میلیون کاهش و گاه افزایش در نوسان است این در حالی است که با وجود کاهش عرضه خودرو به بازار هر روز از موج تقاضا و خرید و فروش در بازار خودرو نیز کاسته می شود.

در این شرایط بسیاری از فعالان بازار افزایش نوسانات در بازار ارز و رشد قیمت دلار را علت اصلی کاهش مراجعه متقاضیان واقعی به بازار خودرو دانسته و معتقدند با ادامه رشد قیمت دلار، بازار خرید و فروش خودرو تقریبا قفل شده است.

تاثیر نامحسوس پیش فروش ها بر بازار خودرو/ عرضه خودرو تنها راهکار کاهش تلاطمات قیمتی در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به آخرین وضعیت بازار خودرو و تاثیر روند پیش فروش های اخیر بر بازار اظهار داشت: پیش فروش های مدت دار تاثیر چندانی در بازار خودرو ندارد و تنها راهکار برای تغییر جریان قیمت در بازار افزایش عرضه خودرو به بازار است و به طور قطع با این روند تلاطمات قیمتی در بازار فروکش خواهد کرد.

سعید موتمنی افزود: در صورتی که خودروسازان تولیدات چند روزه خودشان را به بازار تزریق کنند پیش بینی می شود تا حدود 40 تا 50 درصد قیمت خودروهای داخلی در بازار کاهش یابد.

 



وی تاکید کرد: در شرایطی که خودروسازان اعلام می کنند روزانه بیش از هزار تا 1500 دستگاه تولید دارند باید مشخص شود که این تولیدات کجا می رود و چه زمان قرار است به بازار عرضه شود .


سکوت شورای رقابت متقاضیان را بلاتکیف کرد

وی با اشاره به زمزمه های یکی دو ماهه اخیر مبنی بر افزایش قیمت خودرو و در خواست افزایش 17 درصدی قیمت ها توسط شرکتها خاطر نشان کرد: متاسفانه شورای رقابت سکوت کرده و تکلیف قیمت خودرو را مشخص نمی کند تا متقاضیان و افرادی که خواستار تبدیل خودرو جدید هستند از بلاتکلیفی خارج شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تصریح کرد: امروز به دلیل نوسانات شدید ارز ،تقاضایی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد و کسانی که در جریان پیش فروش ها شرکت می کنند صرفا به خاطر حفظ ارزش دارایی خود اقدام می کنند.

موتمنی در ادامه به تاثیر عدم اختصاص ارز دولتی بر قیمت خودروهای مونتاژی اشاره کرد و گفت: متاسفانه خودروسازان مونتاژی نیز روند عرضه شرکتهای داخلی را در پیش گرفتند و بازار را تشنه نگه می دارند تا تقاضا و قیمت ها بالا برود هر چند افزایشی که در روزهای اخیر توسط شرکتهای مونتاژکار اعلام شد بر اساس تاثیر نرخ ارز بازار ثانویه در قیمت های تولید بود که تا حدودی منطقی است.


تعادل نسبی قیمت در بازار در وارداتی ها

وی همچنین در خصوص بازار وارداتی ها گفت: بازار وارداتی ها خوشبختانه تا حدودی تعادل قیمت دارد و با نوسان نرخ دلار تنها خرید و فروش در این بازار بسیار کم می شود اما خودرو به میزان کافی در بازار وجود دارد.


افزایش شکایات از نمایندگی های جهت پیش خرید خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در ادامه با توجه به افزایش شکایات از برخی از نمایندگی ها از خریداران خودرو تقاضا کرد که در صورت خرید از نمایندگی ها، پولشان را تنها به حساب شرکت خودروساز واریز کند و به حساب نمایندگی ها پولی واریز نکنند.

موتمنی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شکایات زیادی توسط خریداران به اتحادیه ارجاع شده است و بسیاری از خریداران با مراجعه به نمایندگی ها، با توجه به قیمت کمتر خودرو پیش فروشی که توسط برخی از نمایندگی اعلام می شود تشویق به پیش خرید شده و وجه مورد درخواست را به حساب نمایندگی واریز می کنند که طبعا در این جریان برخی از آنها در صورت عدم تحویل خودرو از سوی نمایندگی ها متضرر خواهند شد.

وی به خریداران خودرو توصیه کرد هوشیار باشند تا در دام کلاه برداری هایی که به اسم پیش فروش در نمایندگی ها صورت می گیرد نیفتند.

موتمنی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام شرکتهای داخلی از طریق اینترنت است و اگر خارج از این طریق ثبت نامی صورت می گیرد بدانند که قطعا مشکلی در این روند وجود دارد بنابراین باید هوشیار باشند تا در دام این افراد نیفتند.

کد خبر 102611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha