با خودروی Speedtail، مکلارن به سرعت 400 کیلومتر می رسد! + تصاویر و ویدیو

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی مکلارن در روزهای گذشته، به طور رسمی اولین هایپرکار خود را با توانایی رسیدن به سرعت بیش از 400 کیلومتر رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با الهام از خودروی معروف شرکت خودروسازی مکلارن یعنی F1 که نشانه‌های آن در موقعیت راننده و غربیلک فرمان دیده می‌شود و همچنین استفاده از دانش فنی سریع‌ترین خودروهای مسابقات جهانی، کمپانی خودروسازی مکلارن یک خودروی هایپرکار جدید تحت عنوان Speedtail رونمایی کرده است.

 



این خودرو با سیستم محرک هیبریدی خود می‌تواند خروجی قدرت بسیار خوب 1036 اسب بخاری تولید کرده و شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت در مسیر مستقیم را در عرض تنها 12.8 ثانیه طی کند که حدود 0.3 ثانیه از خودروی بوگاتی شیرون 1500 اسب بخاری با زمان 13.1 ثانیه سریع‌تر خواهد بود.

 



این موضوع نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی مکلارن بعد از خودروی 720S و به چالش کشیدن و شکست دادن بسیاری از خودروهای معروف بازار، قصد دارد خودروهای سوپر اسپرت و همچنین هایپرکارهای موجود در جهان را به چالش بکشد که اگر اطلاعات شتاب و همچنین سقف سرعت اتومبیل در عمل محقق شود، می‌تواند رقیبی بسیار سخت و جدی در بین هایپرکارهای بازار باشد.

 



بویژه اینکه خودروی مکلارن F1 با موقعیت راننده و غربیلک فرمان خود توانست در صنعت خودروسازی بیاد ماندنی شود و حالا این خودرو سعی بر تکرار تاریخ با ویژگی‌های بهتری دارد.

 



شاید مکلارن Speedtail حدود 500 اسب بخار نیروی کمتری نسبت به خودروی بوگاتی شیرون داشته باشد، اما مهم‌ترین چیزی که باعث شده خودروی "مکلارن Speedtail " طبق ادعای شرکت سازنده یک شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت 12.8 ثانیه در مسیر مستقیم داشته باشد، بدون شک طراحی بسیار آیرودینامیکی و همچنین استفاده گسترده از پنل‌های فیبرکربنی در ساخت بدنه اتومبیل و پنل‌های داخل کابین خواهد بود که وزن اتومبیل را بدون اشاره شرکت سازنده، به کمترین حد ممکن رسانده است و با طول کلی 5137 میلی متر، آیرودینامیک اتومبیل و همچنان ثبات آن در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است که حدود 549 میلی متر طولانی‌تر از مکلارن P1 و همچنین 600 میلی متر طول بیشتر نسبت به خودروی بوگاتی شیرون دارد.

 



طبق گفته مکلارن، این خودرو چراغ سبز تولید خود را دریافت کرده است و صحبت‌های اولیه بر روی تولید محدود 106 دستگاهی خواهد بود که نهایتا تا سال 2020 میلادی به مشتریان تحویل داده می‌شود، اما با قیمت پایه 1.75 میلیون دلاری که شاید برای بسیاری از ثروتمندان و همچنین کلکسیونرهای اتومبیل رقم زیادی نباشد. ولی خب این ماشین همین حالا تمامی سفارش‌های خود را دریافت کرده است.

کد خبر 104420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha