تاکسی های پرنده آئودی و ایرباس به واقعیت نزدیک می شود

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی آئودی با همکاری غول هوایی کشور فرانسه یعنی ایرباس، به دنبال راه اندازی سرویس تاکسی هوایی برای اولین بار است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از اواخر قرن بیستم تا به امروز، رویاپردازان، سرمایه گذاران و یا حتی شرکت‌های بزرگ خودروسازی به فکر طراحی و ساخت یک اتومبیل پرنده هستند و تاکنون خودروهای پرنده مختلفی از سوی شرکت‌های کوچک و بزرگ رونمایی شده است، اما هیچکدام تا به امروز تجاری نشده و به صورت عمومی عرضه نشده است. ولی همچنان شرکت‌های بزرگ جهانی به دنبال طراحی و راه اندازی وسایل نقلیه پرنده هستند.

در ادامه موضوع بالا، شرکت خودروسازی آئودی به همراه غول هوایی کشور فرانسه، یعنی کمپانی ایرباس هم به دنبال راه اندازی تاکسی های پرنده هستند و نمونه های اولیه آنان که ترکیبی از یک ماشین الکتریکی و همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین است، پروازهای اولیه خود را در آمستردام انجام داده و تاحدودی آزمایشات آن موفق بوده است. پروژه ای به نام "Pop.Up Next کانسپت" که در ماه مارس سال جاری و در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس رونمایی شد و حالا پیشرفت های بسیار خوبی به خود دیده و شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد راه اندازی آن در جهان به عنوان تاکسی های پرنده باشیم که وظیفه پویایی آن را استودیو طراحی "ایتال دیزاین" برعهده گرفته است.

 



همانطور که در تصاویر شاهد هستید، در این طرح کانسپت یک خودروی پویا به نمایش گذاشته شده است که امکان تبدیل آن به یک اتومبیل معمولی و یا کوادکوپتر بزرگ برای جابجایی مسافران وجود دارد، ولی در صورت رسیدن به مرحله نهایی، می‌توان شاهد تغییرات بزرگی بر روی این پروژه بود و شاید تغییرات زیادی برای عملی شدن دریافت کند.

هرچند شرکت خودروسازی آئودی مدعی است که پروژه آنان دارای سطح 5 رانندگی خودکار بوده و دیگر نیازی به راننده برای جابجایی مسافران نخواهد بود، ولی خب همچنان امکان حضور راننده در کابین اتومبیل وجود دارد.

 



البته ناگفته نماند که نسخه اولیه "Pop.Up Next کانسپت" که آزمایشات خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است، در مقیاس 1 به 4 ساخته شده و تنها برای اثبات برنامه ریزی درست و محاسبات آنان بوده است، اما شرکت خودروسازی آئودی و ایرباس مدعی هستند که نسخه کامل این وسیله نقلیه پرنده در دهه آینده میلادی راه اندازی شده و به عنوان سرویس تاکسی مناسب و کارآمد در شهرهای بزرگ فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 106394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha