تَر و خشک صنعت خودرو با هم می سوزد!

پرشین خودرو: در حالی که صنعت خودروسازی با چالش های نگران کننده ای درگیر شده است که بخش عمده ای از آن دلایلی خارج از مرزهای ما دارد، این شرایط موجب شده است تا اقدامات خوبی که در صنعت خودرو انجام می شود به چشم نیاید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت خودرو ایران از ابتدای تاسیس و آغاز فعالیت خود بحران های زیادی را از سر گذرانده است که شاید هر کدام آن ها برای نابودی آن کفایت می کرد. از باب نمونه می توان به کمپین تحریم خرید خودرو در سال 94 اشاره کرد.

پس از آن کمپین که صنعت خودرو ایران را با تهدید مواجه کرد و آرامشی که بعد از آن در صنعت و بازار خودرو کشور حکم فرما شد، حضور ترامپ و تحریم های یکجانبه دولت آمریکا این صنعت را با مشکلاتی مواجه ساخته کرده است که حتی خوشنام ترین خودروسازان کشور که به صورت خصوصی اداره می شوند نیز با تبعات آن دست به گریبان هستند.

در میان این مشکلات که بسیاری از فعالان این صنعت را در شرایط سختی قرار داده است، شاید بتوان گفت که 2 خودروساز دولتی از حال و روز بدتری برخوردار بوده اند، خصوصا سایپا که با تغییرات متوالی مدیریتی در مدت زمان اندک با چالش هایی زیادی مواجه شده است.

بحث تغییرات مدیریتی در این یادداشت هدف ما نیست و بررسی آن در این مطلب نمی گنجد. هدف ما از نگارش این یادداشت، آغاز سلسله گزارش هایی است که به هویدا کردن آثار تصمیمات مثبت و مفید مدیریتی در سطح کلان آن هم در شرایطی که با محدودیت های بین المللی روبرو هستیم، بوده است تا نشان دهیم که در همین شرایط هم می شود با تصمیماتی که از اتاق فکر خودروسازان و پس از مشورت با فعالان صنعت خودرو اجرایی می شود، شرایط بهتری را برای این صنعت که به سیبل تحریم های هدفمند خارجی تبدیل شده است، رقم زد.

 



تصمیماتی مانند آنچه در طول ورود مدیریت جدید سایپا به این شرکت گرفته است را می توان نمونه ای از چنین تصمیماتی برشمرد که در این شرایط سخت صنعت خودرو، امید ادامه دادن تولید خودرو را در دل فعالان این صنعت زنده نگه داشته است.

سروش از ابتدای حضور در سایپا چند اقدام مهم همچون کاهش هزینه های جاری، افزایش بهره وری در مجموعه فعالیت های ستادی، کوچک سازی ساختارهای سازمانی و چابک سازی در اخذ تصمیمات کلان انجام داده است که در گزارش های بعدی به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

اما؛ مخلص کلام اینکه، با وجود بهبود شرایط این شرکت خودروسازی در سطح کلان و رفع برخی چالش ها به تبع اجرایی شدن این تصمیمات، آثار این اقدامات در انبوه مشکلات و اخبار نا امیدکننده از بدعهدی، کاهش تولید خودرو و تجمعات خریداران محو شده است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

هر چند که وظیفه رسانه، پوشش تمام اتفاقات مثبت و منفی آنهم بدون دخل و تصرف است اما نیاز امروز صنعت خودرو بولد کردن تصمیمات مثبت و مطرح کردن صادقانه مشکلات این صنعت با مردم است.

چرا که مردم ایران در تمام این 40 سال ثابت کرده اند که با وجود مشکلات بی شمار در موقع لزوم از هیچ اقدامی در جهت حفظ منافع کشور عزیزمان فروگذار نخواهند کرد.

کد خبر 107025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha