تضمین خرید 5سال تکنولوژی و دانش فنی محصول شرکت های دانش بنیان

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: به مدت 5 سال خرید تكنولوژی و دانش فنی و محصولات شركت های دانش بنیان در حوزه قطعه سازی را تضمین می‌كنیم.

به گزارش پرشین خودرو، هاشم یکه زارع، با اعلام این خبر و با بیان اینكه ایران خودرو همواره به دنبال توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و مراكز علمی بوده است، اظهار داشت: راهكارهای موجود نباید در حد تحقیق و پژوهش باقی بماند و ایده هایی كه در این حوزه ارایه می شود باید به مرحله اجرا و تجاری‌سازی برسد.

وی که در حاشیه امضای تفاهم نامه ایران خودرو و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری سخن می گفت، افزود:‌ معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری بستر مورد نیاز را ایجاد كرده تا ما بتوانیم از توانمندی‌های موجود در شركت‌های دانش بنیان و توان مهندسان جوان در مسیر به روز آوری صنعت خودروسازی بهره مند شویم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، صنعت خودرو را لكوموتیو صنایع كشور دانست و با بیان این كه خودروسازی سبب رونق بیش از 50 صنعت می شود گفت: تحریم تهدیدی برای صنعت خودروسازی بوده اما باید آن را به فرصتی تبدیل كنیم تا این لكوموتیو با شتاب حركت كند.

وی افزود: توجه ما به شركت های دانش بنیان است كه در انتقال دانش تولید قطعه فعالیت می كنند.

براساس این گزارش، تفاهم نامه حمایت از شتاب دهنده ها و مراكز نوآوری در حوزه فن آوری های وابسته به صنایع خودرو با حضور دكتر سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری و مهندس هاشم یكه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به امضا رسید.
این تفاهم نامه در راستای سیاست‌های كلی كشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد مراكز نوآوری و كارآفرینی فن‌آورانه و رسوخ نوآوری در صنایع مادر و كلیدی كشور به امضاء رسیده است.

برمبنای این گزارش، ترویج اطلاع رسانی و همگام كردن صنایع و شركت‌های مختلف منتفع به منظور بهبود و افزایش كیفیت‌ خدمات و محصولات، در حوزه صنایع خودرو و تجهیزات، پیش برد اهداف تحقیقاتی و ارایه طرح‌های عملیاتی جهت بكارگیری فن‌آوری‌های مرز دانش و روز جهانی در حوزه خودرو، ‌حمایت از شتاب دهنده‌های تخصصی برای جذب، تیم سازی و آموزش و توان سازی نوآوران و كارآفرینان این حوزه، شبكه سازی بازیابی و سرمایه گذاری بر روی تیم‌ها و هسته‌های فن‌آور، مهم ترین مفاد تفاهم نامه منعقد شده میان گروه صنعتی ایران خودرو و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری است.

طبق این تفاهم نامه معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری متعهد به كمك به بهسازی زیرساخت های لازم شامل فضای فیزیكی مناسب و تجهیزات مناسب برای شكل‌گیری مراكز نوآوری و شتاب دهی، حمایت از تاسیس و راه‌اندازی مراكز نوآوری با محوریت فن‌آوری‌ها و كاربردهای حوزه صنایع خودرو به ویژه در زنجیره قطعه‌سازی است.

 



همچنین حذف مجوزهای لازم برای تاسیس و آغاز به كار مراكز نوآوری و ایجاد زمینه لازم برای همكاری و انعقاد تفاهم نامه‌های هدف محور با شركت‌های دانش بنیان و سایر دستگاه‌های مرتبط از دیگر تعهدات معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری است.

در این تفاهم نامه گروه صنعتی ایران خودرو نیز متعهد به تلاش حداكثری برای تعریف مسایل و چالش‌های صنعت خودرو و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز و تضمین خرید راه حل ها و محصولات اعتبار سنجی شده در شبكه قطعه سازان دانش بنیان است. تلاش حداكثری برای فراهم كردن محتوا و آموزش های فنی برای توانمندی سازی تیم‌های مستقر در شتاب دهنده‌ها، شامل بازدیدها و دوره های آموزشی مرتبط با مشكلات مطرح شده نیز بخشی از تعهدات ایران خودرو در این تفاهم نامه است.

یادآور می شود به منظور اجرایی كردن مفاد این تفاهم‌نامه كمیته‌ای متشكل از دو نماینده از طرفین تشكیل خواهد شد. این كمیته وظیفه تدوین برنامه های اجرایی توافق ها تامین اعتبارات مورد نیاز و نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها را را برعهده دارد. زمان آغاز همكاری مشترك در قالب تفاهم نامه، از زمان امضای طرفین و مبادله آن بوده و اعتبار آن به مدت سه سال تعیین شده است.

کد خبر 107916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha