خودروسازان در تعویض قطعات معیوب با مشتریان همکاری کنند

پرشین خودرو: یک مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو از مدیران شرکتهای خودروسازی خواست تا نسبت به رفع عیوب و تعویض قطعات معیوب با مشتریان این شرکتها همکاری لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، موضوع قطعات معیوب و اعتراض خریداران این روزها آمار مراجعه به اتحادیه لوازم یدکی خودرو را افزایش داده است مشتریانی که با اطمینان از نصب قطعات اصلی به نمایندگی های مجاز تعمیر و فروش شرکت های خودروسازی مراجعه می کنند و پس از نصب قطعات، با ایراد در قطعات روبرو می شوند اما راهی برای اعتراض و تعویض قطعه ندارند .

بر اساس اظهارات سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو، عدم پاسخ گویی برخی نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکتهای خودروساز نسبت به تعویض یا بازپس گیری قطعات معیوب مشتریان، دردسرهای زیادی را برای اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو ایجاد کرده است در حالی که به گفته وی پاسخ گویی به این گونه اعتراضات بر عهده خودروسازان و تعمیرگاه های مجاز این شرکتهاست.

مهدی کاظمی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به عدم همکاری برخی نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش شرکتهای خودروسازی با مشتریان در این زمینه از مدیران شرکتهای خودروسازی درخواست کرد تا نسبت به رفع عیوب و تعویض قطعات معیوب با مشتریان این شرکت ها همکاری لازم را کنند.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل با بیان درخواست مذکور از شرکتهای خودروسازی اضافه کرد: در صورتی که خودروسازان معتقدند که قطعه ایراد نداشته و مسئول خرابی قطعات تعمیرگاههای مجاز و یا غیر مجاز هستند درخواست می شود به کارشناسان اتحادیه اعتماد کرده و در صورتی که اتحادیه ایراد قطعه یدکی را تایید کرد نسبت به تعویض یا باز پس گیری قطعه معیوب با مشتریان همکاری لازم را کنند.

وی افزود: در صورتی که مشاهده شود که تعمیرگاه ها در این نقص مقصر هستند مطمئنا اتحادیه طرف خودروسازان و نمایندگی های شرکتها خواهد بود و از حقوق آنها دفاع خواهد کرد .

به گفته کاظمی، در روزهای اخیر اتحادیه با مراجعه تعداد زیادی از خریداران قطعات یدکی با برند دو شرکت خودروسازی داخلی مواجه است که نسبت به ایرادات قطعات یدکی این شرکتها اعتراض دارند.

 

قطعات یدکی خودرو



این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان قطعه یدکی در ادامه بیان کرد: وضع موجود بازار موجب شده تا بیشتر تعمیرگاه های مجاز شرکتهای خودروسازی در داخل تعمیرگاهها قطعات را به فروش می رسانند و مصرف کنندگانی که به تعمیرگاههای مجاز شرکتها مراجعه می کنند از قطعات یدکی خود شرکتها در تعمیرات استفاده می کنند بنابراین این جریان تعمیرگاههای مجاز و نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکتها را ملزم به پاسخ گویی نسبت به تعویض و یا رفع عیوب احتمالی قطعات مورد استفاده برای مراجعه کنندگان می کند.


افزایش اعتراضات نسبت به 2 قطعه معیوب در خودروهای پرتیراژ داخلی

کاظمی افزود: در برخی مواقع در نمایندگی های مجاز شرکتهای خودروسازی، قطعات یدکی که با برچسب شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان بر روی خودروها نصب می شود دارای ایراد است اما نمایندگی های مجاز با استدلال عدم وجود مجوز از سوی شرکتهای خودروسازی، حاضر به تعویض یا باز پس گیری قطعه معیوب از مشتریان نیستند.

به گفته وی، عمده قطعات معیوب مربوط به قطعه سنسور اکسیژن و پمپ بنزین خودروهای پرتیراژ دو خودروسازی داخلی است که منجر به مشاجرات زیادی بین مشتریان و نمایندگی های مجاز این شرکتها شده است.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل، همچنین بخشی از مشکل صاحبان خودروها را کمبود قطعه یدکی در نمایندگی های مجاز شرکتها دانست و عنوان کرد: وضع تولید و واردات قطعات به نحوی است که امروز هر مصرف کننده با مراجعه به نمایندگی های مجاز فروش قطعات یدکی ایران خودرو و سایپا، امکان خرید هر قطعه مورد درخواست را ندارد و ناگزیر است برای تامین نیاز به بازار آزاد و صنف اتحادیه فروش لوازم یدکی خودرو مراجعه کند.

این فعال صنفی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان قطعه یدکی در داخل با موانع زیادی در حوزه تامین مواد اولیه، سرمایه گذاری و خرید و واردات ماشین آلات تولیدی مواجه هستند و متاسفانه این امر بر کمبود قطعه یدکی در بازار داخل دامن زده است.

کد خبر 109481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha