نزدیک شدن سوپراسپرت ساز سوئدی به سرعت 500 کیلومتر در ساعت!

پرشین خودرو: در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2019، کمپانی خودرسازی کونیگ زگ هایپرکار جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جسکو یا Jesko، نام پدر موسس و مالک فعلی کمپانی خودروسازی کونیگ زگ خواهد بود که حالا برای معرفی و هویت بخشیدن به هایپرکار جدید این شرکت از آن استفاده شده و قرار است که سریع‌ترین محصول تولید شده توسط این خودروساز سوئدی باشد.

 



هرچند این خودرو برنامه تولید 125 دستگاهی و قیمت پایه حدودا 3 میلیون دلاری خواهد داشت که به صورت سالیانه بین 40 الی 50 نسخه از آن تولید شده و به مشتریان تحویل داده می شود.

 



در بخش فنی اتومبیل، کونیگ زگ موتور هشت سیلندر 5 لیتری با اصلاح شدید و مجهز به توربوشارژرهای دوقلو را مورد استفاده قرار داده است که حاصل ارسال سوخت و هوا به داخل سیلندرهای آن و همچنین حمایت پیشرانه اتومبیل توسط کمپرسور کوچک الکتریکی که به طور مستقیم متصل به توربوشارژرهای اتومبیل و یک مخزن هوای 20 لیتری فیبرکربنی است، تولید حداکثر خروجی قدرت 1578 اسب بخاری و گشتاور 1500 نیوتن متری خواهد بود که با دریافت و ارسال این نیرو توسط یک جعبه دنده 9 سرعته نسل جدید LST، سقف سرعت 482 کیلومتر برساعت برای آن پیش بینی شده است که بدون شک از محصولات بوگاتی سریع‌تر بوده و می‌تواند رقیبی جدی برای هنسی ونوم F5 باشد.

 



برخلاف جعبه دنده های سنتی اتوماتیک DCT که در بازار دیده می شود، جعبه دنده LST کونیگ زگ اجازه می دهد تا بدون در نظر گرفتن رابطه بین دنده ها، تغییرات مستقیم به آنان صورت گیرد. به عنوان مثال وقتی می خواهید از دنده 7 به دنده 4 تغییر سرعت دهید، این کار بدون تاخیر انجام خواهد شد و نکته مهم تر گیربکس این خودرو، وزن تنها 90 کیلوگرمی آن خواهد بود که با تمامی جامدات و مایعات داخل آن، سبک تر از تمامی جعبه دنده های DCT موجود در جهان است وهمین چیزهاست که محصولات کونیگ زگ را تبدیل به اعجوبه های صنعت خودروسازی کرده است.
 

کد خبر 111583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha