لگو فول سایز «مکلارن سنا» ساخته شد + تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی مکلارن با صرف پیوسته زمان 2725 ساعت کار، موفق به ساخت سریع ترین اتومبیل حال حاضر خود با قطعات لگو شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت خودروسازی مکلارن پروژه جدید خود را بر روی ساخت یک نسخه فول سایز از "مکلارن سنا" با استفاده از قطعات لگو اختصاص داده است موفق شده با صرف زمان 2725 ساعت، یک نسخه فول سایز از مکلارن سنا با استفاده از 467 هزار و 854 قطعه مختلف لگو بسازد که وزن کلی آن به چیزی حدود 1700 کیلوگرم رسیده است و این یعنی 500 کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به نسخه اصلی و واقعی مکلارن سنا که می تواند سریع ترین خودروی استاندارد حال حاضر جهان در پیست باشد.

 

ساخت مکلارن سنا با لگو



نکته قابل توجه در رابطه با این ساختی غول پیکر لگو، استفاده از صندلی راننده نسخه اصلی، غربیلک فرمان نسخه اصلی، پدال های گاز و ترمز یا حتی درب های مستقل با امکان باز و بسته شدن خواهد بود که پروژه جدید مکلارن را از ساخته های قبلی اش متفاوت کرده است و با فشار دادن دکمه شبیه ساز استارت در داخل کابین، می توان صدای ضبط شده پیشرانه اصلی مکلارن سنا را از اسپیکرهای تعبیه شده داخل اتومبیل شنید. گفتنی است که این طرح لگو بسیار پیشرفته تر از ساخته قبلی مکلارن براساس خودروی "مکلارن 720S" بوده است که تنها نمای خارجی آن ساخته شد و برای داخل کابین آن هیچگونه برنامه ای وجود نداشت.

 

ساخت مکلارن سنا با لگو



تمامی قسمت های بدنه اتومبیل حتی دیسک و کالیپرهای سیستم ترمز این خودرو از قطعات کوچک لگو ساخته شده است، اما رینگ های اتومبیل و لاستیک های پوشیده شده بر روی آن مستقیم از خودروی "مکلارن سنا" برداشته شده و بر روی چهار چرخ اتومبیل نصب شده است.

 

ساخت مکلارن سنا با لگو



برای مونتاژ این خودرو حدود 2725 ساعت وقت صرف شده است، اما برای رسیدن به نتیجه نهایی و بدست آمدن ایده اصلی و نصب دیگر قطعات در داخل کابین، حدود 4935 ساعت طبق ادعای شرکت خودروسازی مکلارن زمان صرف شده است. این درحالیست که برای ساخت و مونتاژ نسخه واقعی "مکلارن سنا" و رسیدن آن به جاده، تنها 300 ساعت زمان صرف خواهد شد.

 

ساخت مکلارن سنا با لگو



در پایان شرکت خودروسازی مکلارن اعلام کرده است که این لگوی منحصربه فرد را در رویداد سالانه سرعت "گوودوود" به نمایش خواهد گذاشت که در ماه جولای سال جاری کار خود را آغاز می کند.

 

کد خبر 112563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha