وقتی چینی ها «خواستن» را معنی می کنند!

پرشین خودرو: صنعت خودروسازی چین با سرعت سرسام آوری رو به پیشرفت است، این حرکت بزرگ و قدرتمند دنیای ما را غافلگیر کرده و شاید زمان آن رسیده است که دیگر چین را به عنوان یکی از قدرت های نوظهور در صنعت خودرو به حساب بیاوریم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چینی ها به درستی راه را تشخیص دادند و با کار و همت فراوان و سعی و خطا بالاخره توانستند به یک الگوی ثابت دست پیدا کنند.

از سوی دیگر با درک و پیش بینی حرکت صنعت خودروسازی و گذر به سمت خودروهای برقی سرمایه گذاری کلانی انجام دادند و تکنولوژی روز را بدست آوردند.

حال چینی ها قدرتی عظیم و رقیبی خطرناک در زمینه خودروهای برقی هستند که می توانند با توجه به دانش تولید و سرمایه، گوی رقابت را به راحتی از بزرگان بربایند.

بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا گزارشی را از خط تولید محصولات برند چری که به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور چین شمرده می شود و همچنین بزرگترین صادر کننده خودرو در میان برندهای چینی است را در سفری که به کشور چین و شهر ووهو زادگاه چری داشتیم، منتشر کنیم.

فاز اول با بازدید از کارخانه محصولات برقی چری انجام شد. کارخانه ای کاملا مدرن در فضایی بزرگ با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.

با توجه به مشوق ها و همچنین قوانین حمایتگرانه و به نوعی اجبار خودروسازان چینی توسط دولت برای تولید خودروهای برقی، سرمایه گذاری کلانی در کشور چین در این بخش صورت گرفته و چری یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه است.

 



ابتدا وارد بخش قوای محرکه شدیم که مسئولان چری اذعان داشتند که از کمک و تکنولوژی ژاپنی ها بهره گرفته اند و موتورهای برقی تولید شده توانایی طی مسافت بیش از 300 کیلومتر را با هر بار شارژ دارند و مدت زمان شارژ به صورت نرمال 6 الی 7 ساعت و با شارژ سریع در نیم ساعت انجام می شود.

خودروی شهری EQ1 با طراحی بسیار مدرن در این خط تولید می شود.بدنه و شاسی این ماشین همچون تکنولوژی جدیدی که در برخی برندها مانند آئودی و جگوار استفاده می شود، آلومینیومی است.

دولت چین نیز با توجه به گران تمام شدن خودروهای برقی یارانه خرید به مصرف کنندگان این خودروها اعطاء می کند تا از خودروسازان و مشتریان حمایت کند.این تسهیلات، مرحله به مرحله و تا زمان جا افتادن خودروهای برقی کاهش پیدا می کند.

اما بخش دوم به بازدید از خط تولید محصولات برند چری تعلق داشت. خط تولیدی که با استاندارد ویژه چری با دقت به کنترل کیفیت محصولات می پرداخت، کارخانه ای رباتیک با مدیریت و برنامه ریزی دقیق.در این کارخانه خط ویژه تولید اکسید در کنار تیگو8، آریزو6 و آریزو5 قرار داشت که محصولات نسل جدید چری را به تولید می رساند.

پس از تولید خودرو توسط خطوط رباتیک تستهای ویژه برای سیستم تعلیق و کیفیت مونتاژ انجام می شود و در نهایت پس از تستهای مختلف خودرو مجوز خروج از خط تولید را دریافت می کرد.

 



همچنین از طرح های آینده و فعلی شرکت چری در بخش موتورسازی و تولید تکنولوژی دیداری انجام شد که نشان می داد چری برنامه های بزرگ و جاه طلبانه ای را در سر دارد.

جالب است بدانید که بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه در چین و آسیا برای توسعه تکنولوژی، بزرگترین مرکز تست تصادف خودرو در آسیا، در تملک شرکت چری است.

آدمکهای ویژه تست که با قیمتهای چند صد هزار دلاری و برخی 1 میلیون دلاری اهمیت این مرکز را گوشزد می کرد و از سوی دیگر مرکز تست NVH که مرتبط با صدا است نیز در نوع خود جالب بود. مرکزی گران قیمت با مواد ویژه که آزمایش نفوذ صداهای جانبی را می سنجید تا در نهایت خودرویی کم صدا تولید شود که لذت سرنشینان را همراه داشته باشد.

 



پس از بازدید از خطوط تولید و امکانات مختلف این شرکت خودروسازی، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که می شود با شناخت صحیح از صنعت خودرو، سرمایه گذاری مناسب و تمرکز بر روی مراکز تحقیق و توسعه، تبدیل به بازیگری تاثیر گذار در صنعت خودرو شد.

کد خبر 113319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha