مرسدس AMG جزییات قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان را منتشر کرد + تصاویر

پرشین خودرو: روز گذشته، بخش پرفورمنش کمپانی خودروسازی مرسدس بنز قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان را مناسب برای محصولاتی همچون CLA45، A45 و همچنین GLB45 معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نهایت بعد از ماه‌ها انتظار، شرکت مرسدس AMG قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان را معرفی کرد.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



این پیشرانه با حجم 2 لیتری ساخته شده و تحت عنوان M 139 معرفی شده است که با سود جستن از توربوشارژر بر روی ورودی هوای خود می تواند خروجی قدرت 416 اسب بخاری بر روی محصولات سطح بالای مرسدس بنز و همچنین خروجی قدرت 375 اسب بخاری برای خودروی A45 نسل جدید ایجاد کند تا بدون هیچ مشکلی لقب قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان را به آن نسبت دهیم.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



هرچند اگر در تاریخ پیشرانه های چهار سیلندر صنعت خودروسازی سیر کنیم، به موتور میتسوبیشی لنسر اولوشن مدل FX-440 MR خواهیم رسید که پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر آن می توانست خروجی قدرت 440 اسب بخاری تولید کند.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



اما این خودرو تنها به تعداد 40 دستگاه و محدود برای بازار انگلستان تولید شد و دیگر شاهد تداوم تولید و عرضه آن به مشتریان نیستیم تا همچنان بتواند لقب قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر فعال در محدوده جهانی را با خود یدک بکشد.

به طور خاص، موتور M139 در نسخه S می تواند خروجی قدرت 416 اسب بخاری در دور موتور 6750 دور بر دقیقه و همچنین گشتاور 500 نیوتن متری در دور موتور 5000 الی 5250 دور بر دقیقه تولید کند.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



این درحالیست که یک نسخه استاندارد از این موتور وجود دارد که قدرت آن در دور موتور 6500 به حداکثر 382 اسب بخار و همچنین گشتاور آن در محدوده 4750 الی 5000 دور بر دقیقه به چیزی حدود 480 نیوتن متر خواهد رسید.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



برای رسیدن به جزییات دقیق این پیشرانه، می توان به وزن تنها 160.5 کیلوگرمی آن اشاره داشت که قطر سیلندرهای آن معادل 83 میلی متر بوده و ارتفاع محفظه سیلندر آن به 92 میلی متر خواهد رسید.

این پیشرانه مجهز به توربوشارژر دوقلوی اسکرول بوده و همچنین مجهز هر دو سیستم پاشش سوخت مستقیم در سیلندر و سیستم پاشش سوخت در منیفولد گاز و هدایت یافتن آن به همراه هوا به داخل سیلندر خواهد بود که باعث تولید قدرتی فوق العاده می شود.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



برای ورود بهتر مخلوط سوخت هوا در کنار پاشش مستقیم به داخل سیلندر و همچنین خروج سریع گازهای محترق شده، از 16 سوپاپ استفاده شده است که برای باز و بسته شدن آنان از 2 میل سوپاپ استفاده می شود.

 

قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان



در آینده نزدیک موتور M 139 در دسترس مشتریان خواهد بود و اولین خودروی دریافت کننده این موتور نسخه A45 مرسدس بنز A کلاس خواهد بود و بعد از آن برای مرسدس CLA 45 و همچنین خودروی کراس اوور مرسدس GLB 45 پیش بینی شده است.

کد خبر 114408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha