«گریفین»؛ موجود افسانه ای در لوگوی خودروسازان مطرح دنیا

پرشین خودرو: در سلسله گزارش های پرشین خودرو به طراحی لوگوهای خودرو پرداختیم، در قسمت دوم از این گزارش به لوگوهایی رسیدیم که از شیر، عقاب و موجودی افسانه ای به نام «گریفین» در طراحی آنها استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در طبیعت حیواناتی وجود دارد که به واسطه هزاران سال تکامل، به نمادی از قدرت و شجاعت و ... در دنیای ما انسان ها تبدیل شده است. حیواناتی مانند اسب، شیر و عقاب به واسطه توانایی های ذاتی خود به نمادی خاص در اعماق ذهن ما بدل گشته است به طوری که از نقاشی های انسان های اولیه و غارنشین تا طراحان گرافیک دنیای مدرن امروزی، هر یک به نوعی از این حیوانات در طرح های خود بهره برده اند.

صنعت خودروسازی دنیا را باید یکی از صنایعی دانست که بیشترین استفاده را از حیوانات در لوگوی خود برده است تا بتواند قدرت و سرعت محصولات تولیدی خود را به واسطه قدرت های ذاتی حیوانات که در ذهن ما جای گرفته است، منتقل کنند.

امروزه در حدود 50 برند خودروساز در دنیا از حیواناتی مانند اسب، شیر و عقاب در لوگوی خود استفاده کرده اند که برخی از آنان برای همه ما شناخته اند و البته بسیاری دیگر را نیز نمی شناسیم. به همین دلیل ما در پرشین خودرو بر آن شدیم تا در سلسله گزارش هایی شما را با آنها آشنا کنیم.

در قسمت اول به معرفی لوگوهایی پرداختیم که در طراحی آن از نماد اسب استفاده شده بود و در این قسمت لوگوهایی را خواهید دید که از نماد عقاب و شیر و موجودات افسانه ای در طراحی آنها بهره برده شده است.

 

واکسهال موتورز Vauxhall Motors Limited
 

لوگوی واکسهال

 

واکسهال یک شرکت خودروساز انگلیسی است که به تولید خودروهای سواری و وسایل نقلیه سبک مشغول است. واکسهال بیش از دو دهه است که رتبه برند دوم خودروهای کارو تجاری انگلیس را به خود اختصاص داده است.

لوگوی Vauxhall بر اساس موجودی افسانه ای به نام "گریفین" طراحی شده است. گریفین یک موجود افسانه ای است با بدن شیر است که سر و بالی به شکل عقاب دارد. شیر به طور سنتی به عنوان پادشاه حیوانات و عقاب پادشاه پرندگان شناخته می شود. گریفین به عنوان یک موجود بسیار قدرتمند و با شکوه به عنوان نگهبان گنج شناخته می شود. در عهد قدیم، گریفین نمادی از قدرت الهی بود.


ساب Saab
 

لوگوی ساب

 

ساب یک شرکت خودروساز سوئدی است که از جمله خودروهای ایمن و سبز قاره اروپا شناخته می شود.لوگوی ساب شباهت بسیاری به لوگوی اسکانیا دیگر خودروساز سوئدی دارد که از برندهای نامدار در تولید خودروهای کار و تجاری است. در لوگوی ساب نیز همچون لوگوی واکسهال و اسکانیا از نماد گریفین استفاده شده است.


اسکانیا Scania
 

اسکانیا

 

اسکانیا را باید یکی از مطرح ترین برندهای خودرویی ها در حوزه کامیون و اتوبوس ها بدانیم که لوگوی آن نیز از زیباترین لوگوهای جهان با الهام از موجود افسانه ای گریفین است. نسخه فعلی آرم Scania در سال 1984 بوسیله کارل فردریک رویترزوار Carl Fredrik Reuterswärd، نقاش و مجسمه ساز مشهور سوئدی، طراحی شد. موجود افسانه ای گریفین نماد قدرت، سرعت، هوشیاری و شجاعت است.


ایسو Iso
 

ایسو

 

ایسو یکی از خودروسازان ایتالیایی بود که در سال های 1940 تا 1970 به فعالیت پرداخت.ایسو در تولید موتورسیکلت نیز به موفقیت هایی در خلال سال های فعالیت خود دست یافت.

 

گامپرت Gumpert
 

گامپرت

 

گامپرت یک شرکت نوپا در حوزه خودروهای سریع و سوپراسپرت است که توسط رولاند گامپرت یکی از مهندسان سابق آئودی در سال 2004 پایه گذاری شد.شرکت گامپرت که مقر آن در آلمان واقع شده است به دلیل تولید خودروهای سریع با پیشرانه های آئودی از شهرت مناسبی برخوردار است.سوپراسپرت 800 اسب بخاری با پیشرانه برقی ناتالی که اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد، آخرین محصول این خودروساز آلمانی است.


جگوار Jaguar

 

جگوار

 

جگوار یک تولید کننده خودرو بریتانیایی است که در سال 1922 تأسیس شد.شرکت تاتا موتورز هند در سال 2008 برند جگوار را که در آن زمان در تملک شرکت فورد بود خریداری کرد. اولین نسخه لوگوی جگوار در سال 1935 معرفی شد، اما لوگوی فعلی سالها بعد در سال 1945 بازطراحی شد. لوگوی Jaguar آخرین به روزسانی را در سال 2012 تجربه کرد.


9ff

 

اف اف 9


9ff یک شرکت تیونینگ آلمانی مستقر در شهر دورتموند است که تخصص بالایی در تبدیل خودروهای پورشه به نسخ های سریعتر دارد. آخرین پروژه این تیونر آلمانی رکورد سرعت یک ماشین خیابانی قانونی را با سرعت ادعایی 420 کیلومتر در ساعت (260 مایل در ساعت) به نام خود ثبت کرد.


هولدن Holden
 

 

هولدن یک شرکت خودروساز استرالیایی است که در ابتدا به قصد تولید «زین» تاسیس شد اما بعدها وارد تولید خودرو شد و امروزه در کنار تولید خودرو به تولید دوچرخه نیز مشغول است.

سیزتا Cizeta

 

سیزتا

 

سیزنا نیز از جمله شرکت های نوپای خودروسازی ایتالیا است که تا به امروز تنها یک خودرو به نام Cizeta-Moroder V16T را با طراحی خاص به تولید رسانده است.

اسپیرا Spirra

 

اسپیرا

 

اسپیرا یک شرکت کره ای تولید کننده خودروهای اسپرت و سریع است که توسط شرکت Oullim Motors در سال 2007 و به دست هانچول کیم، طراح سابق Ssangyong Motors و دونگ هیوک پارک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Oullim Networks، تاسیس شد.برند Spirra از سال 2008 تاسیس شده است و در کشورهای مختلف از جمله چین، امارات متحده عربی، مالزی و هلند عرضه می شود.

کد خبر 114503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha