13 خودروی سرگرم کننده برای رانندگی در یک نگاه

پرشین خودرو: همراه شدن با این لیست، اثباتی بر این موضوع است که قدرت موتور تنها ملاک ممتاز شدن یک خودرو نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عاشقان خودرو همیشه درگیر رقابت هستند و در این بین تایرها و کلاچ‌ها مصدومان اصلی این رقابت ها خواهند بود و به نظر می رسد که اسب ‌بخار و گشتاور تنها چیزی نیست که ملاک تعیین کننده برتری یک خودرو است، زیرا ما هرهفته شاهد خودروهای توربوشارژ قوی‌تر و الکتریکی با موتورهای بزرگ‌تر هستیم که پا به میدان جنگ می‌گذارند، ولی در این جنگ بر سر قدرت و سرعت، شاهد پناهنده‌هایی هستیم که نه دنبال سرعت و شتاب، بلکه به دنبال فرمان‌ پذیری بهتر و ارائه یک رانندگی لذت بخش به مخاطبان خود هستند و بر این عقیده استوار هستند که قدرت همه چیز نیست و گاهی وقت ها لذت رانندگی در خودرویی پیدا می شود که پیشرانه آن خروجی قدرت کمتر از 200 اسب بخار دارد. حال پیرو این موضوع، ما در لیست زیر به 13 خودروی مختلف اشاره خواهیم داشت که بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، خودروهای لذت بخشی برای رانندگی به شمار می روند.

- هیوندای ولوستر

 

هیوندای



با وجود تازه شدن نسل این خودرو برای سال 2019، این خودرو همچنان سنت 3 درب بودن خود را حفظ کرده است، با این حال تجربه رانندگی پویا چیز جدیدی است که در نسل جدید این خودرو اضافه شده و برخواسته از یک موتور چهار سیلندر خطی خواهد بود که با حجم 2 لیتری در زیر کاپوت این کره‌ای جذاب می‌تپد و قدرتی 147 اسب بخاری و گشتاور 179 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد. علاوه بر این، شاسی اتومبیل هم هم شاهد به روزرسانی بوده تا محکم‌تر شود و همچنین از تعلیق چند تکه استفاده شده تا کنترل و سواری با این خودرو لذتبخش تر از همیشه باشد. جعبه دنده های در نظر گرفته شده برای ولوستر 2019 شامل یک جعبه دنده دستی 6 سرعته و همچنین یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با شیفتر‌های پشت فرمان خواهد بود.

- سوبارو Crosstrek

برای داشتن هیجان زیاد موقع رانندگی، ممکن نیست که گزینه آفرود با سرعت پایین در جاده های خاکی را از نظر خود حذف کنید، سوبارو کراسترک با داشتن موتور چهار سیلندر خطی 2 لیتر توربوشارژ می تواند قدرت 152 اسب بخاری خود را توسط گیربکس اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ منتقل کند، با این که این جعبه دنده شتاب دلپذیری ارائه نمی کند، ولی با این حال زمانی که پشت فرمان آن نشسته اید لذت بی نهایت رانندگی نصیبتان خواهد شد.

- فیات 124 اسپایدر آبارث

فیات 124 اسپایدر آبارث با داشتن 164 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور از یک موتور چهار سیلندر خطی توربوشارژ، به سرنشینان خود کوله باری از لذت و سرگرمی ارائه می دهد. پلتفورم این فیات دوست داشتنی با مزدا میاتا افسانه‌ای یکسان است، اما با طراحی متفاوت و جذاب و تعلیق تقویت شده و البته ضریب دنده ی کوتاه‌تر خود می تواند کاراکتر متفاوت و جذاب تری داشته باشد. با اینکه این خودرو با قدرت چندان بالایی ارائه نمی‌شود، ولی به راحتی می‌تواند در طول رانندگی لبخند رضایت را بر لبان رانندگان خود قرار دهد که شاید هیچ خودرو هم ترازی این توانایی را نداشته باشد

- تویوتا کرولا هاچ بک

از هر چیزی که بگذریم، نمی‌توان از حضور پر رنگ کرولا در عصر جدید خودروها چشم پوشی کنیم، خودرویی که سال ها لقب پرفروش ترین خودروی سال را گرفت، هم اکنون آمده است تا به همه نشان دهد که این برند ژاپنی اصیل می‌تواند با کمترین توان، لذتی بی نهایت را به صاحبانش بچشاند. مدل 2019 کرولا هاچ بک دارای تفاوت های اساسی با مدل قبلی خود است که به راحتی قابل دیدن و ارزشیابی ‌است. با وجود توان 168 اسب بخاری این خودرو که از یک موتور 2 لیتر چهار سیلندر خطی بدست می آید، نظر هر کارشناسی این است که خودروی کرولا به طور تمام و کمال بهترین کرولای تمام دوران‌هاست" و بدین ترتیب می تواند برای کاربرانش جذاب باشد. گفتنی است که جعبه دنده های این خودرو شامل دو نسخه اتوماتیک CVT و همچنین جعبه دنده دستی 6 سرعته می شود، ولی شایعات نشان می‌دهد که یک نسخه قوی‌تر از این کرولا در حال ساخت است که احتمال می‌رود قدرتی بالغ بر 200 اسب بخار داشته باشد.

- مزدا MX-5
 

مزدا

 

شکی نبود که هم رزم خودروی فیات 124 اسپایدر آبارث، یعنی خودروی مزدا میاتا جدید در این لیست حضور داشته باشد، خودروی اسپرتی که در تمام دوران ها طرفدار بسیار زیادی داشته است و این محبوبیت همچنان ادامه دارد، زیرا در عین ساده بودن، سرگرمی خاصی برای رانندگی دارد و دقیقا همین دلیل است که هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد، با این حال نسخه 2019 مزدا MX-5 میاتا عضلانی‌تر از همیشه است و با موتور چهار سیلندر خطی 2 لیتری خود قدرتی 181 اسب بخاری دارد که تا 7500 دور بر دقیقه امکان فعالیت دارد و کماکان یک خودروی بسیار چابک و تیز است که بر روی یک دیفرانسیل ضد لغزش قرار گرفته است. شایان ذکر است که اگر دنبال یک خودروی سرگرم کننده و جذاب با قدرت کم هستید، مزدا میاتا یک گزینه مناسب بوده و در آینده نیز یک گزینه بسیار جذاب برای کاربرانش خواهد بود.

- آئودی A3

آئودی A3 را می توانیم مدل پایه این خودروساز آلمانی به شمار آوریم که شامل آپشن های لاکچری فراوانی‌ است و دل هر بیننده ای را با خود می برد، با وجود نداشتن سیستم کواترو 4 چرخ فعال، این آئودی با دیفرانسیل جلو و قدرت 190 اسب بخاری ارائه شده توسط موتور 2 لیتر چهار سیلندر خطی توربو، به کاربران خود لذت رانندگی ایمن و سرگرم کننده را می‌دهد، هرچند همانطور که گفتیم این خودرو مدل پایه آئودی است، اما اصلا رانندگی خسته کننده‌ای برای کاربران خود نخواهد داشت.

- مزدا 3

نسخه 2019 مزدا 3 در مقایسه با نسخه 2018 آن دارای تفاوت فاحشی است که بعد از چند کیلومتر رانندگی کاملا قابل درک خواهد. به طور دقیق تر مدل 2019 قدم بزرگی به سمت جلو است تا هر چه بیشتر ایمن و لذت بخش باشد. موتور این خودرو یک بلوکه چهار سیلندر با حجم 2.5 لیتری دارد که به لطف توربوشارژر می تواند قدرت 186 اسب بخاری و گشتاور 252 نیوتن متر تولید کند، با اینکه این خودرو در دو مدل هاچ بک و سدان عرضه می‌شود، ولی فقط قابل سفارش در نسخه دنده دستی 6 سرعته خواهد بود.

- ولوو XC40

از نظر ما لذت، در قدم‌هایی است که به سمت یک خودرو برداشته می‌شود، حتی قبل از اینکه سوارش شوید. با توجه به این حس و حال، خودروی ولوو XC40 دقیقا همانند چیزی است که در بالا بیان شد و شما فقط با نگاه کردن به آن می‌توانید لذت ببرید. این ولوو دارای طراحی کراس اوور و بدنه‌ای با خطوط شکسته‌ متعدد است که بیش از پیش باعث جذابیت آن می‌شود. مدل پایه ولوو XC40 دارای موتور چهار سیلندر خطی توربو است که حدود 187 اسب بخار قدرت و 299 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، با اینکه قدرت زیادی نیست، ولی برای سرگرمی و لذت بخش بودن رانندگی کافی خواهد بود.

مرسدس بنز A220

شاید آوردن اسم مرسدس بنز در این لیست کمی عجیب باشد زیرا در قلمروی خودروهایی که ارزان و سرگرم کننده هستند، حضور برندی که کارش خودروهای پر سرعت و لاکچری است، کمی غیر عادی جلوه می‌کند، ولی نگران نباشید زیرا مرسدس در پایین‌ترین مدل تولیدی خود یعنی سری A برای هوادارانی که دنبال داشتن یک ستاره با قیمت کم و لذت خاص مرسدس هستند، چیزهای خوبی در چنته دارد. مدل A220 همانطور که در بالا به آن اشاره شد، پایین‌ترین مدل تولیدی برند آلمانی است که قدرت 188 اسب بخاری موتور چهار سیلندر خطی توربوشارژ این خودرو همانند رقبایش، یک انتخاب کاملا مطلوب برای کسانی خواهد بود که قدرت را ملاک قرار نمی‌دهند، در عوض با داشتن فرمان پذیری مثال زدنی و چابکی بسیار خوب، ستاره آلمانی به راحتی می‌تواند با رقبای ژاپنی و سوئدی رقابت کند و در عین حال برندی جذاب از مرسدس بنز سوار شد.

مینی سقف متحرک/سقف ثابت (Mini Hard top/Convertible)

 



کم کم در حال افزایش توان هستیم و مینی در این لیست به خوبی می‌درخشد، مینی که ابتدا برندی انگلیسی بود، اکنون به لطف شرکت خودروسازی "بی ام و" زیر دست آلمانی‌ها جراحی شده و به بازار ارائه می‌شوند و دیگر مانند مدل‌های اصیل انگلیسی، به همان راحتی نمی‌توان مینی را یک خودروی کوچک در نظر گرفت، زیرا ابعاد خودرو به راحتی در بعضی مدل‌ها به اندازه یک خودروی کراس اوور سایز متوسط است، ولی خب اتومبیل مدنظر ما تفاوت های زیادی با خودروهای درشت هیکل این خودروساز دارد. موتور مینی مد نظر یک چهار سیلنر خطی توربو شارژر است که قدرت تولیدی آن 189 اسب بخار بوده و به راحتی بر روی همه نسخه های مینی قابل نصب است، با این حال مدل سقف متحرک و سقف ثابت آن با داشتن تعلیق مجزا و چابکی مثال زدنی، یکی از انتخاب های بلقوه برای کسانی خواهند بود که به دنبال تجربه یک رانندگی سرگرم کننده و لذتبخش هستند.

سوبارو BRZ

سوبارو BRZ که دومین محصول سوبارو در این لیست خواهد بود، در اصل پلتفرم یکسانی با تویوتا GT86 دارد و تفاوت خاصی بین این دو خودرو دیده نمی شود، یکی از دلایلی که این خودرو را به یک عامه پسند تبدیل می‌کند، موتور چهار سیلندر تخت آن است که با داشتن 2 لیتر حجم، قدرت 200 اسب بخاری در اختیار راننده قرار می دهد و راننده می‌تواند در هر سرعتی چرخ‌های عقب را به دریفت زدن وادار کند و از دود شدن تایر‌هایش لذت ببرد، خبر خوب زمانی از راه می‌رسد که علاقه مندان به این خودرو می توانند یک جعبه دنده 6 سرعته دستی برای حس رانندگی واقعی با یک خودروی اسپرت را داشته باشند.

شورولت بولت (Chevrolet Bolt)

اسم بردن از یک آمریکایی در این لیست کمی عجیب است، چرا که شهرت آمریکایی ها به موتورهای هشت سیلندر تشنه است که در هر صورت علاقه شدیدی به دود کردن پول به شکل دود لاستیک دارند.اما صبر کنید، شورولت با مدل بولت در این لیست حضور دارد تا تمامی افکار را به خود جلب کند. شورولت بولت در ثانیه های اول یک خودرو عامه پسند به شمار می آید، زیرا برعکس تمامی برادرهایش یک اتومبیل برقی است و این یعنی پاسخ آنی خودرو به فشار پدال گاز و تزریق یکباره تمامی گشتاور تولیدی موتورهای الکتریکی به چرخ های محرک که شاید در ابتدا چیز دندان گیری نباشد، ولی پس از طی چند کیلومتر با آن می‌توان به این نتیجه رسید که بر خلاف رقبای حاضر در این لیست که به آن‌ها اشاره شد، یک خودروی تمام برقی می‌تواند به راحتی همه آن‌ها را پس بزند و جزو بهترین خریدها برای علاقه‌مندان به لذت رانندگی باشد.

کد خبر 114612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha