آپشن هیوندای برای جلوگیری از مرگ کودکان داخل خودرو

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای قصد دارد با ساخت سیستم هشدار صندلی عقب به عنوان یک آپشن استاندارد، از مرگ و میر ناشی از گرما جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در بسیاری از مواقع، خانواده ها فرزندان خود را در اتومبیل رها می کنند و برای خرید راهی فروشگاه می شوند. البته اگر زمستان باشد یا ماشین به همراه سیستم تهویه مطبوع روشن باشد، مشکلی برای فرزندان آنان بوجود نخواهد آمد، اما برخی مادران هستند که فراموش می کنند فرزند آنان در داخل ماشین است و غافل از آنان اتومبیل خود را خاموش کرده و فرزند خود را در داخل کابین گرم رها می کنند.

پیرو این موضوع، اداره ملی ایمنی ترافیک و بزرگراه ها موسوم به NHTSA گزارش می دهد که در سال جاری بیش از 20 کودک براثر گرمازدگی و رها شدن در داخل اتومبیل جان خود را از دست داده اند و شرایط وقتی بدتر می شود که سال گذشته 52 مرگ کودک ناشی از گرمازدگی داخل کابین یک رکورد جدید را به ثبت رسانده است و از رکورد قبلی که ثبت 49 مورد مرگ و میر کودکان در سال 2010 میلادی بوده است، عبور می کند.

 

آپشن خودرو



حال کمپانی خودروسازی هیوندای تصمیم دارد تا با راه اندازی سیستم هشدار صندلی های عقب اتومبیل به عنوان یک آپشن استاندارد، از مرگ و میر تصادفی کودکانی که در داخل کابین رها شده و براثر گرمازدگی جان خود را از دست می دهند، جلوگیری کند.

این سیستم یک ایده بسیار ساده دارد و برای عملی کردن آن کار دشواری پیش روی سازندگان نخواهد بود. این سیستم در ابتدا تشخیص می دهد که درب عقب اتومبیل قبل از حرکت باز شده است یا نه و این مورد را در حافظه خود ذخیره می کند تا پس از رسیدن به مقصد و خاموش کردن اتومبیل، در صورت بروز این اتفاق به راننده یادآوری کند که هنگام خروج از اتومبیل و فاصله گرفتن از آن صندلی های عقب اتومبیل خود را چک کند تا اگر فرزند وی بر روی صندلی عقب اتومبیل فراموش شده باشد را یادآوری کند.

 

آپشن هیوندای



این فناوری نسبتا ساده است و تا سال 2022 میلادی در اکثر وسایل نقلیه جدید کمپانی خودروسازی هیوندای به عنوان یک آپشن استاندارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اولین دریافت کننده این سیستم هشدار ایمنی، خودروی نسل جدید هیوندای سوناتا 2020 خواهد بود که از اواخر سال جاری وارد نمایندگی های مجاز این خودروساز شده و به مشتریان عرضه خواهد شد.

همانطور که این گروه خاطر نشان می کند، حتی در یک روز معتدل با دمای محیط 25.6 درجه سانتی گراد هم دمای داخل کابین می تواند تا 37.8 درجه بالا برود و در روزهای گرم تابستان و رسیدن دما به 32.2 درجه سانتی گراد، دمای داخل کابیل اتومبیل در کمتر از 10 دقیقه به بیش از 42.8 درجه سانتی گراد خواهد رسید که این موضوع می تواند بر روی کودکان رها شده در داخل کابین تاثیر منفی زیادی گذاشته و یا حتی منجر به مرگ آنان براثر گرمازدگی شود.

کد خبر 115556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha