خدمات واردات کنندگان خودرو در سال 98 چه سرانجامی خواهد داشت؟

پرشین خودرو: کارشناسان بخش خدمات پس از فروش شرکت های واردات کننده خودرو، دو عامل تامین قطعات و شناسایی درست عیوب را موجب ارائه خدمات مطلوب در این حوزه اعلام می کنند و معتقدند در صورت تداوم ممنوعیت واردات، بعید است بتوان خدمات با کیفیتی را این بخش شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هفته گذشته قائم مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در نشستی با خبرنگاران ضمن برخی توضیحات در خصوص گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه کننده و وارداتی در سال 97، از افت کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در سال 97 خبر داد این موضوع در حالی از سوی این شرکت اعلام می شود که از سال گذشته با تصمیم دولت واردات خودرو به کشور عملا ممنوع است.

گزارش بررسی وضع خدمات پس از فروش خودروها در سال گذشته در حالی حکایت از افت کیفی خدمات وارداتی ها دارد که ماههاست علاوه بر مسائل و حواشی ناشی از ممنوعیت واردات خودرو و دپو هزاران خودروها در گمرکات، موضوع نارضایتی مردم از ارائه خدمات پس از فروش این خودروها نیز از مباحث مطرح در بازار وارداتی ها بوده است.

این گزارش در حالی بر موضوع افت کیفیت خدمات وارداتی و رشد خدمات داخلی ها تاکید دارد که بر اساس آخرین نتایج ارزیابی ها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات "و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مشتریان از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه کننده و واردکننده است.

در این شرایط سوالی که مطرح می شود این است که با ادامه ممنوعیت واردات خودرو کیفیت خدمات و تامین قطعات این خودروها چه سرانجامی خواهد داشت؟ آیا با ادامه این شرایط کیفیت خدمات وارداتی ها با افت بیشتری همراه خواهد شد و در این وضعیت تکلیف مشتریان این خودروها چه خواهد بود؟

 

تعمیرگاه رنو



ابهام در شرایط پیش رو و خدمات وارداتی ها در حالی مطرح است که همچنان برخی از کارشناسان صنعت و حوزه خدمات خودروها معتقدند در بخش خدمات پس از فروش وارداتی ها دو عامل تامین قطعات و شناسایی درست عیوب، موجب ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در این حوزه می شود بنابراین در صورت تداوم جریان ممنوعیت واردات بعید است بتوان خدمات با کیفیتی را در این بخش شاهد بود به طوری که پیش بینی می شود با طولانی تر شدن این شرایط افت بیشتری در کیفیت خدمات در این بخش رخ دهد.

البته در همین راستا تعدادی از کارشناسان حوزه خدمات پس از فروش بر این مساله تاکید دارند که ادامه وضعیت فعلی واردات و مسائل تامین قطعات ، شرکتهای تامین کننده به ناچار به سمت عرضه کنندگان دست دوم و سوم سوق می دهد که قاعدتا در کیفیت و قیمت قطعات تاثیر گذار است.

این جریان در حالی است که با روند کنونی واردات و افزایش سن خودروهای وارداتی پیش بینی می شود در آینده نزدیک سعی و خطا جایگزین خدمات مطلوب در بازار وارداتی ها شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، حال در شرایطی که گفته می شود بسیاری از دارندگان خودروهای وارداتی برای جلوگیری از تحمیل هزینه تعمیرات و مشکلات ناشی از خدمات ،خودروهایشان را در پارکینگ ها متوقف کردند و ترجیح می دهند کمتر از خودروهایشان استفاده کنند، با ادامه روند فعلی در تامین قطعات و خدمات وارداتی چه راهکاری را در پیش خواهند گرفت.

بی تردید زمانی که شرکت واردکننده نتواند به طور مستقیم قطعه به ایران وارد کند و همان شرایط واردات خودرو برای تامین قطعات نیز حاکم باشد به تبع تامین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود هر چند که نمایندگی های مجاز بر اساس قانون موظف به ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند.

کد خبر 115559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha